Substraatproducent geeft substraten duurzaamheidsclassificering mee

Substraatproducent Lensli heeft besloten om vanaf heden haar substraten een classificering in duurzaamheid mee te geven. ‘Een innovatie waar de afgelopen periode hard aan gewerkt is en waar wij trots op zijn. Hiermee maken we onze substraten toekomstbestendig zonder aan kwaliteit in te leveren én kunnen we onze klanten verder bijstaan in hun duurzaamheidstransitie’, aldus Rob Bierman, Commercieel Manager Lensli.

Met de duurzaamheid classificering van Lensli hebben klanten altijd inzicht in de duurzaamheid en circulariteit van een substraat en de bijbehorende eigenschappen. Met deze classificering stuurt Lensli niet alleen op CO2 en veenvrij, maar wordt er bovendien gekeken naar de herkomst en het type van organische grondstoffen en meststoffen.

Lensli hanteert 4 verschillende classificaties: A, B, C en D. Aan de hand van vooraf gedefinieerde standaarden wordt bepaald in welke duurzaamheidsklasse een substraat valt. Door bij de totstandkoming van een substraat rekening te houden met de criteria, kan op de gewenste classificering gestuurd worden. Los van de duurzaamheidsclassificatie, zal een substraat uiteraard altijd op basis van de aanwezige teeltomstandigheden, fysische wensen, gewastype en omgeving gepersonaliseerd worden.

Zoals te zien in onderstaande tabel, is in de classificatie een verschuiving zichtbaar van veen naar steeds minder veen en de inzet van meer circulaire grondstoffen.

Indeling in segmenten
Al vanaf de start van haar activiteiten, nu ruim 115 jaar geleden, richt Lensli zich op de gehele professionele tuindersmarkt, waarbij iedere teelt en iedere klant zijn eigen wensen en behoeften heeft. Vanuit deze jarenlange ervaring heeft Lensli besloten haar activiteiten voortaan in segmenten op te delen. Per segment kan Lensli vertrouwen op formules die zich al in de praktijk bewezen hebben, en die als basis dienen voor nieuwe toepassingen. Uiteraard is het receptuur nog steeds afhankelijk van de wensen en behoeften van de betreffende kweker en teelt.

In totaal richt Lensli zich op 9 hoofdsegmenten, te weten

Rob Bierman; ‘Dankzij deze nieuwe indeling zijn wij beter in staat om gerichte focus te houden op de specifieke segmenten in relatie tot onderzoek, ontwikkeling en communicatie. Have Fun Growing krijgt zo een nog bredere betekenis. En daar doen wij het uiteindelijk voor.'

Voor meer informatie:
Lensli B.V.
Klappolder 150
2665 LP Bleiswijk
+31 (0)88 2244 800
info@lensli.com
www.lensli.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven