Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

OK Plant winnaar van Go Go Green Battle 2021

De OK Boys van OK Plant zijn woensdag 27 oktober winnaar geworden van de hoofdprijs van de Go Go Green Battle, een wedstrijd voor scholieren in de glastuinbouwsector. Tijdens de finale in Poeldijk scoorden zij op thema’s als duurzaamheid, gebruikte materialen, marketing en innovatie het hoogst van de zeven deelnemende bedrijventeams. Met een schitterende beker en een kart- en BBQ-arrangement bij gastheer Van der Ende Racing Inn sloot de winnaar de battle af. “We bouwden als team aan de Battle Mobile, dit heeft het team echt versterkt. Heel leuk”, aldus het winnende team.

Links de jury in beraad, rechts het winnende team van OK Plant

Elk team, afkomstig van zeven verschillende glastuinbouwbedrijven, presenteerden hun Battle Mobile aan de jury. De spanning was te snijden bij de bekendmaking van de winnaar. Achter OK Plant werden Barreveld en BoGreen tweede en derde. Ook Plantanious, Vreugdenhil Alstroemeria’s, Villa Gerbera en Vereijken streden mee.  “We vonden het super leuk. De wekelijkse uitdagingen zorgden voor een goed teamgevoel,” aldus één van de deelnemers.

Creatief en innovatief
De jury, bestaande uit Jacco Vooijs, voorzitter Glastuinbouw Westland, Tim Prins, voorzitter Tuinbouw Jongeren Westland, en Renzo Grootscholten, vlogger voor Go Go Greenhouse, had de zware taak om op negen selectiecriteria de Battle Mobiles en de onderlinge samenwerking te beoordelen. Dit was de hoofdopdracht in de Go Go Green Battle. Elk team werkte zo’n vier weken met veel enthousiasme aan het maken van dit voertuig dat aan bepaalde voorwaarden moest voldoen, waaronder minimaal één wiel hebben, minimaal 60 kg kunnen dragen en nuttig bruikbaar zijn in het bedrijf.

Het ene voertuig was nog creatiever en innovatiever dan het andere. Dat was te zien én bleek uit de presentaties van de teams. Ze legden uit hoe de thema’s duurzaamheid, marketing, klimaat en techniek in hun voertuig waren verwerkt. Ook kreeg de jury een goed beeld van de onderlinge samenwerking en de betrokkenheid van andere collega’s in het bedrijf.

Kennismaken met de glastuinbouw
Tijdens de finale-avond werd er natuurlijk ook door alle scholieren een rondje gekart, waarvan de gereden punten ook meetelden voor de eindscore per team.

In de Battle werd de afgelopen vier weken ook gewerkt aan verschillende weekopdrachten, zoals het maken van een teamlogo en het beantwoorden van vijftien quizvragen, waarbij vele facetten van de glastuinbouwsector langskwamen. Het doel dat Glastuinbouw Nederland, de initiator van de Go Go Green Battle, met het project heeft is: de jeugd laten kennismaken met de veelzijdigheid van de glastuinbouwsector. “Als ik kijk naar de resultaten en luister naar de presentaties, dan is dat doel zeker behaald”, zo analyseert jurylid Jacco Vooijs namens Glastuinbouw Nederland.

bron: Glastuinbouw Nederland

Publicatiedatum: