Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Efficiëntere logistiek dankzij Cargolite XL-doos

Cargolite voorziet IPL, de inkooptak van de Britse supermarktketen ASDA, nu al bijna 5 jaar van zijn verpakkingsconcept, maar nu hebben de grote supermarkten in Groot-Brittanniƫ het advies gekregen van de regering om het gebruik van plastic te verminderen. "Onze Cargolite-doos ontspringt de dans niet, ook al zijn onze plastic frames gemaakt van 100% gerecycled PP en worden de dozen gerecycled op bestemming. De quota zijn reeds vastgelegd en de inkopers van IPL hebben Cargolite benaderd om een nieuwe doos te ontwerpen zonder plastic frame."

"Samen met Amnon Zamir, R&D-manager bij Cargolite, hebben we een nieuwe versie van onze originele Cargolite-doos gemaakt. Het ontwerp volgt wel de lijnen van het oorspronkelijke Cargolite-patent. De nieuwe Cargolite XL heeft kartonnen in plaats van plastic frames. Er kunnen ook meer stelen per doos verpakt worden en dus vallen de vrachtkosten lager uit", zegt John Kowarsky, CEO van Cargolite. De nieuwe en verbeterde versie zal officieel worden gelanceerd op 4 november tijdens de IFTF 2021 in Vijfhuizen.


Cargolite speelt in op het tekort aan vrachtruimte en de stijgende luchtvrachtkosten
"Luchtvrachtcapaciteit is een groot probleem geworden en de vrachtvervoerders hebben de luchtvrachttarieven het afgelopen jaar drastisch verhoogd. Bovendien hebben de luchtvaartmaatschappijen het aantal vluchten vanuit bijna alle grote bloemenproducerende landen verminderd, wat voor grote problemen zorgt bij de telers. De Cargolite XL-versie is vergroot om meer bloemen te kunnen bevatten. We verwachten dat de telers aanzienlijk meer bloemen in de nieuwe doos kunnen stoppen dan in standaard dozen uit Kenia of Zuid-Amerika."

De nieuwe interne frames zijn ontworpen om meer dan 9 lagen dozen aan te kunnen bovenop de laagste doos op een pallet. De frames zorgen ervoor dat de bloemen de wanden van de doos niet raken, zodat de doos en de bloemen de lading niet hoeven te dragen. Op deze manier worden de dozen niet geplet en dragen de bloemen niets van het gewicht. Bij aankomst zijn de bloemen ongeschonden en vers.

"In de nieuwe Cargolite XL-doos zijn de handgrepen behouden waardoor de doos horizontaal kon worden gedragen, wat aantoonbaar bijdraagt aan het minimaliseren van het verschuiven van de bloemen in de dozen. Dat resulteert dan weer in een product van betere kwaliteit bij aankomst."

Het Cargolite-concept
Volgens Kowarsky is Cargolite XL niet alleen een product, maar een heel concept dat is gericht op het aangaan van de uitdagingen in de sierteeltlogistiek. "We willen dat bloemen met zo min mogelijk verpakkingsmateriaal worden verzonden. We willen ook verpakkingsruimte besparen en zelfs de kwaliteit van de behandelde bloemen verbeteren. Omdat Cargolite XL een grotere doos is, kan hij maar liefst 15% meer stelen bevatten dan onze originele doos en een nog veel hoger percentage dan de traditionele verpakkingen in reguliere dozen. Dit voordeel wordt erg belangrijk in uitdagende tijden op logistiek vlak, want nu kunnen meer stelen in dezelfde hoeveelheid ruimte worden verpakt."

Cargolite weet dat het absoluut noodzakelijk is om hun klanten een complete oplossing te bieden voor de hele logistieke keten. "Een correct gepalletiseerd product minimaliseert de ruwe behandeling van dozen op de luchthavens en stelt de expediteurs in staat de pallets efficiƫnter te laden. Dit is een groot voordeel voor onze partners in de leveringsketen: expediteurs, inklaringsagenten, luchtvaartmaatschappijen, transportbedrijven, teeltbedrijven en klanten. Het Cargolite-concept bespaart geld op verpakkingsmateriaal, afhandelingskosten en luchtvrachtkosten."

Lancering
Cargolite XL wordt officieel gelanceerd op 4 november tijdens de IFTF 2021 in Vijfhuizen. Tijdens een presentatie van twee uur zullen de aanwezigen alle informatie krijgen die ze willen weten over dit nieuwe product. Matthias Haudenschild, CEO van het Zwitserse bedrijf Agrotropic, zal er hun ervaringen met Cargolite delen.

"Wegens de Covid-voorschriften is het aantal deelnemers beperkt. Om een persoonlijke uitnodiging te ontvangen, gelieve een e-mail te sturen naar John Kowarsky (johnk@nalto2012.com) of Amnon Zamir (amnonz@nalto2012.com)."

Voor meer informatie:
Cargolite 
www.cargo-lite.com/cxl 

John Kowarsky
johnk@nalto2012.com     
Tel: + 972 52 3282100
www.cargo-lite.com   

Amnon Zamir
amnonz@nalto2012.com   
Tel: + 972 52 6383737

Publicatiedatum: