Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Positief 3e kwartaal bij Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas zet de tot dusver behaalde goede resultaten van dit jaar voort in het derde kwartaal van 2021 en realiseert een productomzet van 359 miljoen euro, een stijging ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Net zoals vorig jaar had de zomer- en vakantieperiode een positieve invloed op de verkoop van bloemen en planten, omdat veel consumenten hun vakantie thuis doorbrachten. Alle inkoopkanalen van Veiling Rhein-Maas hebben dus in het derde kwartaal van 2021 positieve resultaten geboekt.

Aanhoudende hoge klantenparticipatie
Bemoedigend is dat ook het aantal klanten in de afmijnzaal in Straelen-Herongen – nog steeds het hart van de veiling – toeneemt. Tegelijkertijd wordt er ook steeds meer gebruikgemaakt van de digitale inkoopkanalen van Veiling Rhein-Maas. Het cumulatieve aandeel van kopen-op-afstand (KOA) aan de totale omzet van de veiling blijft gestaag toenemen en was in het derde kwartaal van 2021 bijna 40%. De klokvoorverkoop toonde ook in het derde kwartaal van 2021 een stijging van de productomzet t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. Bovendien leverde de klokservice opnieuw een belangrijke bijdrage aan het totale resultaat van Veiling Rhein-Maas; in het bijzonder bij de snijbloemen werd in de zomermaanden een uitstekend prijsniveau behaald.

Populaire producten
Vooral rozen en diverse algemene zomerbloemen waren populaire producten in de zomer, met name de Heliantus noteerde steeds goede prijzen. Bij de potplanten verliep de verkoop van indoor producten tot midden september tevredenstellend. Tot nu toe is er veel vraag naar Calluna’s, zijnde een van de hoofdproducten bij de Herfstproducten – ook de verkoop van Bolchrysanten en Cyclamen is goed verlopen. Verder blijven schalen en arrangementen van hoge kwaliteit populaire producten bij de klanten van Veiling Rhein-Maas.

Logistieke uitdagingen
In het derde kwartaal van 2021 konden helaas niet de logistieke dienstverleningen worden geleverd die de klanten van de marktplaats van de veiling zijn gewend. Deze situatie is met name te wijten aan een groot tekort aan personeel van uitzendbureaus. Sinds het ontstaan van deze situatie hebben directie en medewerkers van Veiling Rhein-Maas aan verschillende oplossingen gewerkt, waardoor reeds een lichte stabilisatie is bereikt.

bron: Veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum: