Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Royal FloraHolland kiest voor Marvia in herpositionering

Royal FloraHolland heeft de brand portal van Marvia ingezet om haar vernieuwde huisstijl wereldwijd uit te rollen en te waarborgen. Het is belangrijk dat Royal FloraHolland als coöperatie en merk steeds herkenbaar en goed zichtbaar is voor de buitenwereld. In Marvia heeft Royal FloraHolland de juiste partner gevonden om dit proces te bewaken.

Royal FloraHolland transformeert op dit moment van 'fysieke veiling' naar een 'dynamisch B2B handelsplatform' met digitale, logistieke en financiële diensten voor de sierteelt. Allemaal vanuit de belofte ‘Growing opportunities together’: het verbinden van spelers in de sierteelt en het creëren van kansen voor duurzame groei en succes op de wereldwijde markt.

Sabrina Deij is Senior Adviseur Corporate Communicatie en heeft hierin een belangrijke rol: “We willen dat het bij iedereen snel duidelijk is waar we voor staan. Om ervoor te zorgen dat dit op een consistente en juiste manier gedaan wordt, is er nu de Royal FloraHolland brand portal van Marvia. Deze bestaat uit een Digitale Huisstijlgids en Digital Asset Management systeem: één plek waar medewerkers van Royal FloraHolland en leveranciers zoals designers en communicatiebureaus, alles over de huisstijl en richtlijnen kunnen vinden en toegang hebben tot alle Royal FloraHolland beeldmaterialen. 

De eerste ervaringen met de brand portal zijn heel positief. Sabrina: “Alles is op één plek te vinden en dat maakt het werk makkelijk en praktisch. We zochten een tool waarin we alles goed kunnen documenteren. We brengen veel mensen in beeld en willen goed vastleggen wie wie is. We kunnen data aan de beeldbank koppelen zoals fotorechten. Een juridisch stukje dat ook goed bewaakt moet worden.”

Met bijna 100 medewerkers en partners die met de brand portal moeten werken is gebruiksvriendelijkheid een belangrijke overweging geweest in de keus om met tools van Marvia te werken. “We willen vooral een veilig systeem. We hebben nu heel bewust gekozen voor alleen een digitale huisstijlgids en DAM. We wilden nog niet te veel  functionaliteiten, juist om het werkbaar te houden vooriedereen. Willen we in de toekomst toch nog uitbreiden, dan kan dat met de tools van Marvia”, zegt Sabrina. “En tot slot, als een van de grootste exportproducten van Nederland werken we graag met lokale leveranciers, dat heeft onze voorkeur!”

bron: Marvia

Publicatiedatum: