Microflor, veredelaar en producent van jongplanten in de Florégroep, heeft een rebranding achter de rug. Bij het vernieuwde logo in rood en groen, hoort nu de baseline ‘Growing smiles since 1986’.
Als biotech-wetenschappers veredelt, vermeerdert en acclimatiseert Microflor orchideeën, gloxinia's en helleborus. De nieuwe baseline vertrekt echter van het waarom van de organisatie. Wat drijft Microflor om er elke dag vol voor te gaan? Na een strategische oefening in cocreatie met de medewerkers kwam ‘Growing smiles since 1986’ eruit.
Logo in rood en groen
Ook het logo kreeg na 35 jaar een opfrissing. De dominante kleuren zijn rood en groen. “Rood verwijst naar onze kennis en opgebouwde expertise. Maar ook de ambitie en de fierheid die we hebben over onze planten. Groen symboliseert de warmte en de samenwerking, maar ook de goesting om er elke dag in te vliegen”, zegt Febe Floré.
Juiste mensen blijven aanspreken
De belangrijkste reden van de hele rebranding is de unieke positionering in een sector waar ook de war on talent speelt. Want Microflor staat ook voor de uitdaging om aantrekkelijk te blijven als werkgever. Zowel intern als extern. Febe Floré: “In een sterk concurrerende markt zijn we een warme organisatie die volop kiest voor onderzoek en innovatie. Ik kan me voorstellen dat dit veel jongeren aanspreekt, alleen vertellen we dat te weinig. Met een sterke employer branding willen we hiermee onze mensen houden en de juiste toekomstige werknemers aanspreken.”