FloraNL maakt ICT-oplossingen beschikbaar voor bredere doelgroep

Het landelijke bloemistennetwerk FloraNL stelt zijn ICT-oplossingen ter beschikking aan een bredere doelgroep. Ondernemers Walter van der Velde en Ruud Steur spelen hiermee in op de markt. Met het lanceren van het zusterplatform NewDesk biedt FloraNL ICT-oplossingen voor bloemisten en andere detaillisten.

“In de bloemenbranche is behoefte aan een optimalisatie van werkprocessen. Met onze ICT-oplossingen is bewezen dat een behoorlijke efficiëntieslag wordt gemaakt, wat zich uitbetaalt in een enorme tijdsbesparing voor bloemisten. Het snelst zijn resultaten te boeken met onze ICT-oplossingen in het order- en facturatieproces. Hierdoor wordt vrijwel automatisch een beter rendement behaald”, zegt Van der Velde.

De ICT-oplossingen zijn geschikt voor elke bloemist en zijn onafhankelijk van de organisatie waarbij diegene is aangesloten. “Binnen het FloraNL-netwerk is weinig ruimte meer voor nieuwe bloemisten. Terwijl we merken dat de behoefte naar ICT-oplossingen ook buiten deze groep groot is”, zegt Steur.
FloraNL is een collectief van circa 250 samenwerkende bloemisten. Samen vormen zij een landelijk netwerk dat elkaars klanten bedient. Het collectief is daarnaast hard op weg om een duurzaam netwerk te vormen van gecertificeerde bloemisten.

FloraNL biedt met NewDesk ICT-oplossingen, zoals het order- en facturatiesysteem, een gepersonaliseerde website inclusief webshop en een webkassa. De oplossingen zijn afzonderlijk te gebruiken, maar ook geïntegreerd in één platform voor de orderverwerking en facturatie. FloraNL verwacht met NewDesk ook andere MKB-branches te kunnen ondersteunen in de toekomst.

FloraNL werd 10 jaar geleden opgericht vanuit automatiserings-behoefte in de markt. “Bloemisten moeten kunnen doen waar zij goed in zijn, namelijk het maken van bloemwerk. Bloemisten zijn vaak bezig met randzaken, zoals het inboeken van bonnetjes. Nog steeds kom ik bij bloemisten die alles handmatig invoeren. Wij kunnen hen ontzorgen met onze ICT-oplossingen en dat is precies waarvoor we staan: het ontzorgen van de bloemist”, aldus Steur.

De ICT-oplossingen zijn binnen onze holdingstructuur ondergebracht bij MainDesk, van waaruit doorontwikkeling en innovaties plaatsvinden. Van der Velde: “Zowel FloraNL als NewDesk maken gebruik van de functionaliteiten die MainDesk beschikbaar stelt. Zo profiteren alle huidige aangesloten en toekomstige bloemisten, maar ook andere MKB’ers van deze bundeling van krachten.”

www.newdesk.nl
www.floranl.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven