Pinduoduo, één van China's grootste agrarische platforms, wil telers helpen merken te ontwikkelen en ook duidelijk naar de consument te communiceren waar het product vandaan komt. Op die manier wil men de waarde van de producten van telers optimaliseren.
Het bedrijf zegt meer dan 1.000 landbouwproducten uit ruim 400 regio's en 100 geografische aanduidingen te promoten tijdens haar jaarlijkse oogstfeest, dat op 17 augustus officieel is gestart. Pinduoduo belooft geen verkoopcommissie rekenen op landbouwproducten maar deze te subsidiëren en promoten in het kader van haar populaire '10 Miljard Programma' en tevens flashverkopen organiseren. Meer dan 2.000 handelaren nemen deel aan het feest.
De interesse in de herkomst van voedsel en de belangstelling voor lokale telers zijn de voorbije jaren fors toegenomen waardoor er een voorkeur is ontstaan voor de rechtstreekse boerderijverkoop. Om in deze groeiende consumentenbehoefte te voorzien, werkt Pinduoduo met telers en agrofoodhandelaren samen aan het optimaliseren van teeltpraktijken en het vergroten van de zichtbaarheid door het ontwikkelen van agrarische merken. Het bedrijf deelt daarnaast inzichten in consumentenvoorkeuren met telers om hen te helpen hun besluitvorming omtrent de teelt verder te verfijnen.
Als grootste agrarische platform in China heeft Pinduoduo meer dan 16 mln telers gekoppeld aan haar landelijke klantenbestand, dat ruim 800 mln afnemers telt.