Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
van Sian Roses naar Sian Flowers

"Ruimer assortiment, nieuwe merkidentiteit, zelfde visie"

"Al meer dan 20 jaar is onze kernactiviteit de teelt en export van rozen, maar onlangs hebben we besloten om te diversifiëren naar zomerbloemen", zegt Yvonne Chelagat, Business Development en Marketing Manager van Sian Roses, dat nu een nieuwe naam krijgt: Sian Flowers. "Vanwege deze uitbreiding van het assortiment vonden we het nodig om onze merknaam te veranderen in Sian Flowers, want dat weerspiegelt de nieuwe strategische richting die we uitgaan." De officiële lancering van het nieuwe merk vond plaats op maandag 30 augustus 2021 op de veiling in Naaldwijk.



Van Sian Roses tot Sian Flowers
De focus van Sian ligt al bijna 30 jaar op rozen. Chelagat legt uit dat ze onlangs besloten hebben om hun assortiment uit te breiden. "We willen gelijke tred houden met de markttrends en voldoen aan de vraag en eisen van onze klanten. We merkten dat er naast rozen veel vraag was naar andere bloemen en zo besloten we een one-stop-shop voor onze klanten te worden. Ons doel is om een compleet productportfolio te hebben dat ons helpt ons aanbod af te stemmen op de behoeften van onze klanten. Bovendien zullen de zomerbloemen in het assortiment ons ook in staat stellen om onze strategie van waardetoevoeging te realiseren, want we zullen onze klanten bij de bron verpakte boeketten kunnen aanbieden." Om continuïteit en stabiliteit aan het merk te geven, zo legt Chelagat uit, verdwijnt het woord Sian niet uit de nieuwe merknaam. Flowers is dan weer de weerspiegeling van het nieuwe diverse aanbod met een breed scala aan producten.

Het nieuwe Sian Flowers-logo

30 hectare zomerbloemen
Het bedrijf Sian Roses heeft een enorme groei doorgemaakt tijdens zijn 29-jarige bestaan. Het begon met minder dan 10 hectare, maar dat is in de loop de jaren uitgegroeid tot meer dan 100 hectare rozenteelt. En nu komen de zomerbloemen erbij. Het zomerbloemenproject, Sololo Agriculture LTD genaamd, begon eind 2020 met commerciële volumes en is sindsdien geleidelijk uitgebreid met een ruim aanbod van verschillende zomerbloemen en groen. "We hebben nu onze hele productlijn geconsolideerd en we denken dan ook dat dit het juiste moment is voor een rebranding", zegt Chelagat.



Verdere groei
Christopher Kulei, directeur van Sian Roses/Flowers, voegt toe dat de uitbreiding te danken is aan de grote vraag die ze de afgelopen jaren hebben ervaren. "De afgelopen jaren waren op zijn zachtst gezegd interessant. We stonden voor een groot aantal uitdagingen, maar we hebben het afgelopen jaar nog steeds kunnen groeien en zelfs 30 hectare kunnen toevoegen. Dat komt mede door het interessante effect van de coronapandemie. Bij Sian zijn we gespecialiseerd in trosrozen en het was zeer bemoedigend om de aanhoudende vraag en groei in die branche te zien. Bij ons uitbreidingsproces richten we ons nu op andere rassen die waarde kunnen toevoegen aan onze productlijn. Ons plan is om de komende vijf jaar door te groeien en in de jaren daarna er nog een schepje bovenop te doen."

Zeevracht
Hoewel het bedrijf de bloemen naar veel landen over bijna de hele wereld exporteert, deelt Kulei mee dat ze niet veel logistieke problemen hebben gehad. "We verzenden onze bloemen naar een groot aantal landen, waarvan er vele tijdens de pandemie open konden blijven. Toch blijft het laadvermogen een uitdaging. Daarom gaan we in de toekomst meer proeven met zeevracht doen. We zouden graag een hoog percentage van onze bloemen over zee verzenden, omdat dit beter is voor het milieu en ook aanzienlijk goedkoper."

"De vraag bijhouden is de echte uitdaging"
Afgezien daarvan was het bijhouden van de vraag de grootste uitdaging voor Sian Flowers. Maar dat is uiteraard een mooie uitdaging, voegt Kulei toe. "Verder richten we ons op onze toekomstige doelen. We investeren fors in IT om de betrouwbaarheid van onze diensten te verbeteren. En we werken ook aan ‘van teler tot deur’-leveringen. Dat is eveneens een van onze uiteindelijke doelen."

Voor meer informatie:
Sian Flowers
info@sianroses.co.ke
www.sianroses.co.ke

Publicatiedatum: