Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Inkopers: foto's moeten beter

In mei heeft Royal FloraHolland inkopers gevraagd hoe de betrouwbaarheid van aanvoerinformatie kan verbeteren. De enquête is uitgestuurd naar ruim 1200 inkopers waarvan 18% de enquête daadwerkelijk heeft ingevuld. 

Uit het onderzoek is gebleken dat veel respondenten vinden dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van productinformatie en vooral foto's beter moet. Dit geldt voor zowel klokaanvoer als directe handel. 

Respondenten gaven aan dat aanvoerinformatie moet kloppen. Helaas ervaren zij dat niet altijd. Productfoto's moeten representatief, actueel en van goede kwaliteit zijn. Denk daarbij aan scherpte van de foto's en in hoge resolutie. Tevens is er behoefte aan meer foto's bij aankoop van het product. De meerderheid van de respondenten onderschreef de meerwaarde van de nieuwe app RFH photo en de Quality Index (QI) bij het inkopen van een product. 

De benoemde behoefte aan de Quality Index toont aan dat inkopers in het huidige inkoopproces niet voldoende kunnen vertrouwen op de productinformatie. Zij hebben behoefte aan een score die per kweker de betrouwbaarheid van aanvoerinformatie toont. Beide behoeften zijn even groot bij zowel klokhandel als directe handel. 

Klik hier voor meer informatie

Publicatiedatum: