Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goed tweede kwartaal 2021 bij Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas kan terugkijken op een bevredigend tweede kwartaal van 2021. In totaal werd in het eerste halfjaar van 2021 een productomzet van 266 miljoen euro gerealiseerd, een aanzienlijke stijging ten opzichte van vorig jaar. Zowel de verkoop aan de veilingklok, met inbegrip van klokvoorverkoop en Kopen-Op-Afstand (KOA), alsook de webshop en klokservice behaalden positieve resultaten.

Digitale verkoopkanalen blijven groeien
De fysieke klok in de afmijnzaal blijft het hart van de veiling. Een goed uitgebalanceerd assortiment snijbloemen en potplanten, gecombineerd met een grotere klantenparticipatie dan in dezelfde periode vorig jaar als gevolg van de aanhoudend grote vraag, resulteerde in goede algemene prijsniveaus aan de klok. Tegelijkertijd ontwikkelen ook de digitale verkoopkanalen van de marktplaats zich positief, zo neemt het aandeel van KOA aan de totale omzet van de veiling duidelijk verder toe en behaalde klokvoorverkoop in het tweede kwartaal van 2021 een productomzet van bijna 15 miljoen euro. Ook de webshop van Veiling Rhein-Maas wordt steeds meer gebruikt door klanten en aanvoerders en wordt voortdurend verder geoptimaliseerd. Naast de digitale verkoopkanalen heeft ook klokservice een duidelijke stijging van de productverkoop bewerkstelligd.

Populaire producten
De verkoop van indoor producten, vooral bloeiende kamerplanten, phalaenopsis en arrangementen, verliep goed. Ook de verkoop van alle outdoor producten verliep uitzonderlijk goed als gevolg van de optimale weersomstandigheden - of het nu ging om vaste planten, boomkwekerijproducten, perkplanten of terrasplanten, voor alle producten was er voortdurend veel vraag. Ook bij de snijbloemen noteerde Veiling Rhein-Maas een aanzienlijke omzetgroei dankzij een aanhoudend grote vraag en tegelijkertijd hoge prijzen. Alle voorjaarsproducten verkochten via alle afzetkanalen zeer goed.

Persoonlijk contact op beurzen en events
Alle medewerkers van Veiling Rhein-Maas verheugen er zich weer op om op beurzen en events zowel de partners van de marktplaats als potentiƫle klanten en aanvoerders te ontmoeten. De eerste gelegenheid daartoe is naar verwachting 24 augustus 2021 op de Florall in Waregem (BE), waar Veiling Rhein-Maas opnieuw met een eigen stand aanwezig zal zijn.

bron: veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum: