Op zaterdag 3 juli en zondag 4 juli vond de derde editie van de Vogue Flower Market plaats, georganiseerd door modemagazine Vogue in samenwerking met Chanel. In de tuinen van het Rijksmuseum konden bezoekers genieten van Vogue’s bloemenwereld en de exclusieve lancering van de Chanel Factory 5-collectie. LM Flower Fashion Productions zorgde in samenwerking met FM Group voor een weelde aan bloemen.
In de stijl van Chanel werden de bloemen in witte en groene kleuren met een tint oranje gestyled. Zo was er de Vogue bloemenwand als photobooth met daarin snij-hortensia’s, rozen, pioenen, gerbera’s, freesia’s, lelies, alstroemeria’s, chrysanten, anthuriums, gipskruid en calla’s. Een eyecatcher van opgestapelde manden met daarin witte hortensia planten was het entree naar de Vogue Store, die de gehele dag geopend was met modieuze items.
In het Vogue Cafe werden drankjes en lunch geserveerd tijdens muziekoptredens. De microfoon was gestyled met gipskruid en oranje gerbera’s. De bezoekers konden zelf een Vogue boeket samenstellen om mee naar huis te nemen. Het Rijksmuseum organiseerde een inspirerende Art Class bloemstillevens tekenen.
Foto credit: Presstigieux / Video credit: Daisy van Belzen