Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Polen: Reputatie supermarktbloemen verbeterd

Moederdag in Polen is één grote bloemenfeestdag en de verkoop van bloemen in supermarkten neemt elk jaar toe, legt Bohdan Tustanivskyi van Profiflora uit. Hij bezocht verschillende supermarkten op Moederdag, wat dit jaar op 26 mei viel. "De reputatie van bloemen in supermarkten wordt steeds beter."

Belangrijke feestdag
Televisiereclames, een enorme hoeveelheid billboards, social content advertenties, kortingen en bijzondere aanbiedingen, Moederdag in Polen is een hele belangrijke feestdag die door veel mensen wordt gevierd. En bloemen spelen daarin een grote rol. 

Verbeterde reputatie supermarktbloemen
Vanaf het begin van de pandemie hebben miljoenen mensen hun bloemen gekocht bij supermarkten en zij hebben ervaren dat deze 'goedkopere' bloemen nog steeds vers en van goede kwaliteit kunnen zijn, wat resulteert in een verbeterde reputatie van deze supermarktbloemen. Belangrijke factoren die bijdragen aan deze betere kwaliteit van producten en daardoor een betere beleving zijn de ligging, presentatie in het schap en de zorg voor het product. "Bloemen krijgen steeds meer een prominente plaats bij de kassa of in de best bezochte gangpaden in de supermarkten en elke morgen sorteren de medewerkers de bloemen die over zijn en worden ze zorgvuldig gecontroleerd op versheid."

Minder bloemen in de supermarkten voor Moederdag
Dit jaar waren er minder bloemen in de winkels. "De Poolse retail was dit jaar goed voorbereid, maar de bestellingen van de grotere retailers was aan banden gelegd. Als we het vergelijken met vorig jaar was het aantal bloemen per winkel minder. Dat kan verschillende redenen hebben: Enerzijds kan het komen door de crisistijden waar we ons in bevinden, aan de andere kant kan het komen door een gebrek aan goedkope bloemen." Tulpen en rozen zijn erg populair dit jaar, de tulp brak zelfs prijsrecords en het aanbod van rozen kon niet op tegen de vraag.

Goede verkoop
Al met al was de verkoop goed. "De meeste mensen weten dat de supermarkt de laatste plaats is waar je nog bloemen kunt kopen, zelfs net voor middernacht."

De volgende belangrijke feestdag voor supermarkten
Na drukke dagen starten alle leveranciers en supermarkten aan de voorbereidingen voor de volgende Poolse bloemenfeestdag, deze valt op 25 juni. 

Voor meer informatie:
Profiflora sp. z o. o.
Bohdan Tustanivskyi
office@profiflora.pl  
www.facebook.com/bohdan.tustanivskyi 
www.profiflora.pl   

Publicatiedatum: