consumentenonderzoek BBH

Lockdowns goed voor verkoop bloemen en planten

Eind februari 2021 onderzocht onderzoeksbureau Motivaction, in opdracht van Bloemenbureau Holland (BBH) voor een tweede keer de effecten van Covid-19 op de verkoop van bloemen en planten. Het onderzoek richtte zich ook nu op consumenten in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De conclusie? In moeilijke tijden zijn uitgaven aan bloemen en planten gemiddeld niet de eerste kosten die consumenten schrappen.

Onderzoeksresultaten
De meest opvallende uitkomsten van het onderzoek eind februari in vergelijking met het eerste onderzoek eind 2020 zijn:

  • Bloemen en planten blijven belangrijk tijdens lockdowns.
  • Door crisis nog altijd hoge waardering voor producten.
  • Stijging thuisbezorgen van bloemen en planten thuis en bij anderen.
  • Positievere blik op eigen financiĆ«le situatie.
  • Meerderheid respondenten koopt evenveel bloemen voor zichzelf.

Klik hier voor een uitgebreide toelichting op de onderzoeksresultaten.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven