Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Terug in de tijd met Cees den Boer

Cees den Boer was de eerste directeur van de Nederlandse vestiging van Ludvig Svensson. Hij, man met een visie, stond daarmee aan het prille begin van het succes van Svensson Nederland, gesteund door zijn sterke vrouw Annie.

Hugo Plaisier en Clarinda Gros-den Boer gingen bij de 81-jarige Cees langs om hem te feliciteren met 40 jaar Svensson Nederland. En om terug in de tijd te gaan. 


Cees, de man met de hoed

Volgens Cees is ‘betrouwbaarheid’ een belangrijke factor van het succes van Svensson Nederland. “De klimaatschermen waren (en zijn nog steeds) altijd van hoge kwaliteit. Dat staat buiten kijf. En dat is heel prettig werken, als je op het product kunt vertrouwen. Ik wist gewoon: dit is het beste scherm. En belangrijker nog: dit is de beste oplossing voor deze teler.”

Want daar draait het volgens Cees uiteindelijk om: de tevredenheid van de klant. De klantgerichte cultuur van het familiebedrijf sluit naadloos aan bij zijn persoonlijke visie, als mens en directeur van Svensson Nederland. “Dit is een mensen business. Het draait om de behoefte van de klant. En daarvoor gingen we door het vuur, om het probleem van de klant op te lossen. ‘Kan niet’ bestond simpelweg niet.”

Snel beslissen en weer door
Als Cees terugblikt op de beslissingen die hij in rap tempo maakte als hoofd van het snelgroeiende Nederlandse bedrijf, staat hij zelf ook te kijken van de risico’s die hij destijds durfde te nemen. “Beslissingen maken deed ik snel.” 

Mede door Cees zijn ondernemersgeest en slagvaardigheid groeide Svensson Nederland snel, heel snel. Steeds meer telers raakten geïnteresseerd in de vooruitstrevende klimaatschermen en de productontwikkeling draaide op volle toeren. De kennis van klimaatschermen werd steeds groter, waardoor het product beter en beter werd. “Hadden we een goed idee, dan was er binnen week een nieuw product. Goede, betrokken mensen om je heen zijn essentieel om dat voor elkaar te boksen. En die had ik. Zoals Hans van Gulik, hij was de eerste werknemer en werkt nog steeds voor het bedrijf.”

Ook Hugo Plaisier en Clarinda Gros-den Boer, de dochter van Cees, waren al op jonge leeftijd onderdeel van het team. Beiden zijn ze nog steeds met veel enthousiasme werkzaam in het bedrijf.


Cees en Annie in 1985 bij het slaan van de eerste paal voor de nieuwbouw in Hellevoetsluis

Een klein wonder
Niet alles zat mee. Cees stond ook voor de nodige uitdagingen. Zo sprong er in 1984 een lasvonk van de buren over op de loods in Zuidland. Er ontstond een kolossale brand. Alle wikkel- en naaimachines waren verwoest. “Een dag later hoorde ik dat één van onze concurrenten ermee ging stoppen. Voor een goede prijs konden we de machines overnemen. Drie dagen na de brand draaide alles weer. Alsof het zo moest zijn. Dat noem ik een klein wonder.”

Trots
Met trots en een brede glimlach blikt Cees terug op zijn carrière bij Svensson Nederland. “Ik kijk echt terug op een mooie tijd. Wat hebben we ontzettend hard gewerkt met z’n allen, maar ook hard gelachen. En zo hoort het, vind ik. Ik heb Svensson geleid totdat mijn vrouw Annie plotseling op haar 54e overleed aan een hartstilstand. Vanaf die dag viel het werken me zwaar en ben ik, op mijn 60e, gestopt. Misschien te vroeg, maar liever vijf jaar te vroeg, dan een uur te laat.”

Voor meer informatie: 
Ludvig Svensson
www.ludvigsvensson.com

Publicatiedatum: