Vanaf 19 april* start ‘Blijf stralen’, een nieuwe promotiecampagne voor Europese bloemen en planten. De drie weken durende campagne wordt mogelijk gemaakt door een noodfonds van de EU. Deze is bedoeld voor het herstel van de (Europese) sierteeltsector. Het doel van de campagne is dan ook om de verkoop van Europese bloemen en planten dit voorjaar te stimuleren.
De campagne wordt uitgerold in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, België, Bulgarije, Denemarken en Nederland. De campagne zal gevoerd worden via radio en tv, via YouTube en op de winkelvloer. Voor de detailhandel is er promotiemateriaal beschikbaar. PR en social media worden per land bepaald, de afzender van de campagne is de Europese sierteeltsector.
De sierteeltsector is in 2020 hard geraakt door de coronacrisis en krijgt voor de campagne daarom financiering uit het noodfonds voor de Europese landbouwsector. De campagne is geïnitieerd door zes samenwerkende Europese sierteeltpromotie-organisaties.
* In Frankrijk start deze campagne op 12 april.