Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Twintig jaar LetsGrow.com: "Flinke ontwikkeling in dienstverlening doorgemaakt"

2021 is een bijzonder jaar voor LetsGrow.com. Het bedrijf uit Vlaardingen, gespecialiseerd in het verzamelen, visualiseren en analyseren van teeltdata, bestaat dit jaar namelijk twintig jaar. Het gehele jaar 2021 zal dan ook in het teken staan van dit jubileum.

Is LetsGrow.com dan echt al twintig jaar bezig met data in de tuinbouw? Het antwoord op die vraag is: Jazeker! Al in 2001 is het bedrijf opgericht mede door een initiatief van Wageningen University & Research (WUR). In eerste instantie met als doel de modellen van de WUR via internet, toen nog een hele nieuwe techniek, beschikbaar te stellen aan telers.

Later is het bedrijf zich verder gaan ontwikkelen in het ontsluiten van verschillende teeltdata om zo teelten met elkaar te kunnen vergelijken. De ervaringen, opgedaan in twee decennia, hebben ervoor gezorgd dat LetsGrow.com vandaag de dag gespecialiseerd is in het verzamelen, visualiseren én analyseren van data bij telers wereldwijd. Zij combineren hierbij de nieuwste technologieën met specialistische kennis.

Hoger doel
De switch van vergelijkingsplatform, naar het optimaliseren van de teelt door middel van vergaande data analyses, is voortgekomen uit een hoger doel. Namelijk de behoefte aan kwalitatief hoogwaardig voedsel in een groeiende wereldbevolking. “De komende jaren zullen er veel kassen gebouwd worden om deze vraag naar voedsel te kunnen bedienen. Dat betekent in de praktijk dat er meer kassen worden gebouwd dan dat er telers kunnen worden opgeleid. Er is dus meer en meer behoefte aan kennis van telen. Dus met andere woorden: hoe kan een teler zo efficiënt en optimaal mogelijk telen op een duurzame manier en hoe maak je dit schaalbaar, herhaalbaar en voorspelbaar?”, aldus Ton van Dijk, Global Head of Sales & Operations bij LetsGrow.com.

De plant centraal met Plant Empowerment
Bij LetsGrow.com staat de plant altijd centraal. In de modellen en analyses gaat men namelijk uit van de principes van Plant Empowerment. Dit is een geïntegreerde aanpak voor het duurzaam telen van gewassen door het ondersteunen van de balansen van de plant en de kas. Uitgangspunt is het stimuleren en ondersteunen van de natuurlijke groeikracht van de planten door optimale groeiomstandigheden te creëren, zowel bovengronds als in de wortelzone.

Ton: “Door telers te begeleiden met de Plant Empowerment theorie en door hun data visueel inzichtelijk te maken via ons platform MyLetsGrow, kunnen zij de stap van traditioneel telen naar data gedreven telen maken. Wij gebruiken hiervoor technologieën zoals Artificial Intelligence en Machine Learning voor onze modellen en zetten hierbij de plantfysiologie altijd centraal, dit noemen we de Expert Intelligence. Dit combineren wij met Expert Knowledge, de kennis van onze specialisten en die van onze klanten, om tot een zo optimaal resultaat te komen voor de klant.”

Een veertigkoppig team
De afgelopen twintig jaar heeft het bedrijf een flinke ontwikkeling doorgemaakt in de dienstverlening, maar ook het team is gegroeid. Vandaag de dag bestaat het team namelijk uit bijna veertig personen.

Ton is trots op de groei van het team en de ontwikkelingen die zij hebben doorgemaakt en nog steeds doormaken: “We hebben veel verschillende soorten mensen in dienst. Sommigen met achtergronden in de tuinbouw, maar ook mensen met kennis van andere technische branches of bijvoorbeeld op verkoop- en marketinggebied. Onze club is heel divers in kennis, maar ook in geslacht en leeftijd. We combineren jonge hbo en universitaire opgeleide talenten, met enkele zeer ervaren collega’s  Daarnaast hebben we ook een verscheidenheid aan man en vrouw of culturele achtergrond. Dat maakt ons een dynamische groep die heel goed in balans is.”

Persoonlijke groei
Daarnaast besteed LetsGrow.com ook veel aandacht aan een prettige werksfeer en persoonlijke ontwikkeling. Ton legt uit: “Wij vinden een gezonde en prettige bedrijfscultuur erg belangrijk en stimuleren onze mensen ook om persoonlijk door te blijven groeien.

De lijntjes zijn bij ons kort en daarom kun je elkaar als team echt versterken. Daarnaast doen we er veel aan nieuwe enthousiaste nieuwe enthousiaste collega’s te werven. Door het stimuleren van een goede balans tussen werk en privé en het bieden van een prettige werkomgeving. Ondanks dat we nu allemaal veel thuis aan het werk zijn proberen we wel de verbinding met onze collega’s te behouden. Werk moet vooral leuk zijn.”

Jubileumviering
Om het twintigjarig bestaan te vieren heeft LetsGrow.com verschillende acties op de planning staan. Ton vertelt: “Uiteraard gaan we deze mijlpaal het hele jaar door vieren. We gaan ons LinkedIn kanaal gebruiken om interessante artikelen te delen waarin we terugblikken naar de geschiedenis van LetsGrow.com en vooruitkijken naar wat de toekomst ons gaat brengen. We willen onze klanten natuurlijk meenemen in deze toekomstvisie. Daarom bekijken we de mogelijkheden om iets te organiseren voor onze klanten. Offline of online, die opties laten we in deze onzekere tijd nog even open.”

Voor meer informatie: 
LetsGrow.com
www.letsgrow.com 
info@letsgrow.com 

Publicatiedatum: