In veel landen is Internationale Vrouwendag (8 maart) een belangrijke dag voor de sierteelt. In Nederland is deze dag echter nauwelijks bekend. Plantion en bloemisten willen hier samen iets aan doen. Met een promotionele campagne willen zij laten zien dat Vrouwendag een goed moment is om vrouwen die belangrijk voor je zijn een bloemetje of een mooie plant te geven.
Campagne
Plantion ontwikkelde een promotionele campagne, waarvoor vandaag bij de klok van Plantion het startschot werd gegeven. De campagne omvat onder meer speciale ansichtkaarten die de bloemist kan bevestigen aan boeketten en planten die op 8 maart worden verkocht. Verder krijgen de bloemisten een promotiekit met uitingen voor social media en een video, in een social media- en een Whatsapp-versie.
En er is een landelijke winactie: via social media kunnen mensen hun ‘topvrouw’ nomineren voor een cadeaubox met verschillende bloemen. Naast klanten van Plantion en Groothandelscentrum Plantion kunnen ook leden van branchevereniging voor bloemisten VBW op de campagne aanhaken.
Het goede voorbeeld
Plantion geeft op 8 maart zelf het goede voorbeeld. In het groothandelscentrum staat een speciale ‘Vrouwendag-koffiekar’. En alle vrouwelijke collega’s, aanvoerders en klanten die naar de marktplaats komen, worden die dag in het zonnetje gezet met een leuke attentie.