Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nick Boelen, Agrolux:

“Agrolux wil groeien, zeker ook in exportlanden”

Tholen – De groeiende markt voor assimilatiebelichting in de tuinbouw biedt ook groeikansen voor Agrolux. Om daar het maximale uit te halen, is Nick Boelen bij het bedrijf aangesteld als international sales director.

Concurrentie in de LED-belichting
Agrolux wil groeien, zeker ook in exportlanden. Dat ik daar mijn steentje aan kan bijdragen, spreekt mij enorm aan,” vertelt Nick, die nadat hij eerder dit jaar benaderd werd door de Amerikaanse Hawthorne groep, de overstap maakte van de substraat- naar de belichtingswereld. “Het interessante aan belichting vind ik de snel opeenvolgende innovaties welke nieuwe kansen bieden in de markt. De omschakeling die we momenteel maken naar LED is boeiend om bij betrokken te zijn. Het is een dynamische markt. In combinatie met de expansiedrift van het bedrijf, vond ik het een mooie kans om aan te grijpen.”

In deze dynamische sector krijgt hij ook te maken met sterke concurrentie en zeker in de LED-markt lijken dagelijks nieuwe spelers op te staan. “Concurrentie heb je nodig en maakt ons ook beter en slimmer. Agrolux, met meer dan twee decennia ervaring te samen met significante investeringen in research en development, kan hier zeker antwoord aan bieden.” 

Internationale groei
Als international sales director houdt Nick zich inmiddels bezig met alle markten buiten Europa. “De focus ligt voornamelijk op Noord-Amerika en Azië, voor ons nu de belangrijkste groeimarkten. Uiteraard heb ik collega’s die de Europese en overige markten bedienen.”

In een jaar dat gekenmerkt wordt door COVID komt een dergelijke taak met interessante uitdagingen omdat reizen uiteraard nagenoeg niet mogelijk is. “Ondanks COVID heb ik met mijn collega Denis Dullemans toch een aantal interessante bedrijven kunnen bezoeken in Canada. De professionele tuinbouwsector groeit in Noord-Amerika en onze klanten erkennen onze kwaliteit, consistentie, persoonlijke service en betrokkenheid bij de markt.” vertelt hij. In Canada heeft het bedrijf bovendien een kantoor geopend. “Het gros van onze activiteiten blijven we vanuit Nederland organiseren, maar een lokaal kantoor is wel nodig. We willen graag doorgroeien en dan is lokaal aanwezig zijn een voordeel. Dat is ook de reden geweest voor het recentelijk aannemen van een Amerikaanse collega om ons team te versterken.”

Nick in een kas vol Agrolux armaturen. "Kwaliteit is iets waar Agrolux zich voorop laat staan," vertelt hij.

Aziatische markt biedt potentie
“De afgelopen jaren heeft Agrolux verder ook de eerste projecten in Azië mogen leveren. Dat hebben we veelal aangevlogen met onze partner Signify en we zijn ook aan het voorsorteren op lokale activiteiten aldaar.” vervolgt Nick. “Gelukkig zien we in Azië dat de markt steeds meer bereid is om te betalen voor kwaliteit.”

Hij vertelt dat Agrolux de afgelopen twintig jaar veel kennis en ervaring opgedaan heeft en samen met moederbedrijf Hawthorne sterk inzet op R&D. Naast de researchafdeling bij het moederbedrijf in de VS, heeft Agrolux ook een onderzoeks- en ontwikkelafdeling in Nederland. Deze is gevestigd in het nieuwe pand in Rozenburg, dat in december dit jaar opende. En er is meer mogelijk vanuit dit nieuwe hoofdkantoor, vertelt Nick. “Behalve dat we op een prachtige plek en in een comfortabel pand gevestigd zijn, kunnen we ook productietechnisch flexibel acteren. We opereren wereldwijd maar zeker door de schaalvergroting in de sector is er nog steeds sprake van een piek in productie. Het nieuwe pand in Aalsmeer biedt ons meer flexibiliteit en capaciteit om aan de vraag van de markt te kunnen voldoen. Het nieuwe pand sluit aan bij onze groei ambities”, legt hij uit. “Samen met ons moederbedrijf Hawthorne zijn deze plannen uitgestippeld en gaan we hier de komende jaren mee aan de slag. Ik ben er zeker van dat we onze plek in de markt kunnen behouden en uitbouwen.”


Voor meer informatie:
Agrolux
Naritaweg 8,
1437 EL, Rozenburg.
Phone: +31 174 - 61 08 20
Mobile: +31 6 22 94 75 98
FAX: +31 174 - 61 08 12
E-mail: info@agrolux.com  
www.agrolux.com