Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Directie FloraHolland in gesprek over mogelijkheden opzetten kleine veiling voor nicheproducten

De zorgen van met name de kleinere kweker over de verregaande digitalisering en verplichte certificering bij FloraHolland vinden gehoor bij CEO Steven van Schilfgaarde. In gesprek met het FD laat hij optekenen 'in gesprek te zijn over de mogelijkheid een aparte, kleine veiling voor nicheproducten op te zetten'.

Ook laat hij zich uit over het hoge tempo waarmee de nu bekende veranderingen doorgevoerd zouden moeten worden. Steven: 'Op dit moment wordt 40% verkocht via de veilingklok en 60% rechtstreeks aan afnemers. Dat zijn heel veel individuele relaties en dat is heel ineffectief voor kwekers en voor kopers.'

Klik hier voor het artikel (€)

Publicatiedatum: