Al jarenlang is Rabobank de ‘hoofdsponsor’ van Tuinbouwjongeren Oostland (TJO). Onlangs werd de samenwerking 'eeuwigdurend' voortgezet. "Toen mijn vader tientallen jaren terug nog in het bestuur zat, was de Rabobank ook al sponsor. Het is echt een duurzame samenwerking die van twee kanten komt", vertelt de nieuwe voorzitter van TJO Pieter Ammerlaan.
Rabobankiers Sander Vroom, Patricia Ammerlaan en Fabian van der Horst ‘tekenen’ virtueel het langlopende contract met Tuinbouw-jongeren Leon van Mil, Pieter Ammerlaan en Mark van der Arend.
Doorgaans werd de overeenkomst iedere drie jaar verlengd. Tijdens het opstellen van het nieuwe contract werd al snel duidelijk dat beide partijen geen reden zien om ooit nog uit elkaar te gaan. Er werd daarom geopperd en besloten om het contract niet voor 3 jaar op te stellen maar voor onbepaalde tijd.
Helaas moest de fysieke afspraak om de samenwerking te bezegelen plaatsmaken voor een online bijeenkomst, maar dat mocht de pret niet drukken. “Het is essentieel dat de sector zich blijft vernieuwen”, geeft Fabian van der Horst, Directeur Bedrijven bij de Rabobank, aan. “Mede door de samenwerking met TJO wil de Rabobank de ontwikkeling van deze jongeren steunen en uiteraard samen verder ontwikkelen”.
Tuinbouwjongeren Oostland (TJO) is een organisatie die zich inzet voor jongeren in de leeftijd 16 tot en met 35 jaar met een connectie tot de tuinbouw uit het Oostland. Mede door belangenbehartiging en het organiseren van informatieavonden en excursies helpt de organisatie de jongeren bij het opdoen van kennis en het vormen van een netwerk binnen de sector. Rabo Accountmanagers Patricia Ammerlaan en René de Vreede sluiten hier regelmatig bij aan.