Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Imagocampagne Groeien door Groen van start op 9 november 2020

Op maandag 9 november start de imagocampagne Groeien door Groen. Het doel van de campagne is om het imago van de hoveniers en de sector te verbeteren. En om de instroom vanuit het MBO en HBO te bevorderen. Door het stijgende aantal vacatures is het belangrijk om te voorzien in voldoende en goed opgeleide medewerkers. Zelfs in tijden van corona blijft de vraag naar medewerkers onverminderd hoog. Hierbij speelt het imago van de hovenierssector in belangrijke mate mee. De campagne is een initiatief van sociale partners Branchevereniging VHG, FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen.

Platform Groeien door Groen
Centraal in de imagocampagne staat het platform groeiendoorgroen.nl Op deze website staan verschillende beroepenfilms, een vacaturebank en achtergrondartikelen. De website wordt aangejaagd door content op sociale kanalen zoals Instagram en Facebook. Het doel hiervan is het bereiken van groenprofessionals, consumenten, werkgevers en het onderwijsveld. Op de website verbinden we de consument en de hovenier (groenprofessional). Daarmee laten we zien hoe mooi het werken in het groen is en hoe we kunnen genieten van leven in het groen.

Fonds Colland Arbeidsmarkt
De imagocampagne is een initiatief van sociale partners en wordt mede mogelijk gemaakt door het fonds Colland Arbeidsmarkt. Dit is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. Het fonds draagt bij aan thema’s zoals duurzame inzetbaarheid, imago & instroom en veiligheid & gezondheid. Vanuit Colland Arbeidsmarkt wordt een veelheid aan projecten en activiteiten gefinancierd gericht op het stimuleren van een gezonde en toekomstbestendige arbeidsmarkt in de agrarische en groene sectoren.

Sectoradviesbureau Actor heeft het project begeleid. Netwerk6 is het bureau dat de campagne heeft ontwikkeld.

Meer informatie over Groeien door Groen vindt u op www.groeiendoorgroen.nl

Publicatiedatum: