Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veiling Rhein-Maas draait 13% hogere productomzet dan vorig jaar

Veiling Rhein-Maas kon de goede resultaten van het tweede kwartaal in het derde kwartaal van 2020 voortzetten en realiseerde een aanzienlijke stijging van de omzet ten opzichte van het voorgaande jaar. Over het geheel genomen heeft Veiling Rhein-Maas na de eerste negen maanden van 2020 een omzet behaald die ongeveer 13% hoger ligt dan in dezelfde periode vorig jaar.

Ontwikkelingen in het derde kwartaal
In juli was de vraag naar snijbloemen en potplanten zeer goed in vergelijking met het jaar ervoor. Vooral de goede weersomstandigheden en de `stay-at-home´ eindgebruikers droegen hieraan bij. In augustus zorgden deels zeer hoge temperaturen en regionale zware regen- en onweersbuien voor lagere aantallen bij de aanvoer en lagere prijzen in vergelijking met het voorgaande jaar. In september ontwikkelde de verkoop bij Veiling Rhein-Maas zich weer positief. In het snijbloemensegment kon het volume van het voorgaande jaar helaas niet worden geëvenaard vanwege de verminderde beschikbaarheid van met name geïmporteerde snijbloemen. Bij de potplanten waren vooral tuinplanten zeer gevraagd. In het derde kwartaal van 2020 waren vooral open veldproducten (`Freiland´) en zomersnijbloemen, zoals dahlia's, populair bij de klanten van de marktplaats. Sinds eind augustus is er een grote vraag naar herfstproducten.

Digitale verkoopkanalen blijven groeien
Het Kopen-Op-Afstand (KOA), de klokvoorverkoop en de webshop blijven zich positief ontwikkelen en worden steeds vaker door klanten en aanvoerders van Veiling Rhein-Maas gebruikt. Eind september 2020 bedroeg het cumulatieve aandeel van KOA aan de totale omzet van de veiling meer dan 36%. Daarnaast heeft klokvoorverkoop in de eerste negen maanden van 2020 een recordomzet behaald. Ook op de webshop van Veiling Rhein-Maas wordt positief gereageerd en deze wordt voortdurend geoptimaliseerd - diverse technische eisen zijn dit jaar al geïmplementeerd. Naast de digitale verkoopkanalen is ook bij klokservice een duidelijke stijging van de omzet te zien.

bron: Veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum: