Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"glastuinbouw laat veel kansen onbenut"

Marketingbureaus slaan handen ineen

SD Communicatie en Maximizd hebben onlangs de handen ineengeslagen om bedrijven in de glastuinbouwsector te assisteren een betere communicatie- en marketingstrategie te ontwikkelen. Marktonderzoek leerde dat deze branche een inhaalslag heeft te maken op het gebied van (online) marketing en communicatie. 

Dean van der Klaauw is samen met Jessy Greeve en Boy van Niel eigenaar van Maximizd. Hij raakt naar eigen zeggen enthousiast als het over de glastuinbouwsector gaat: “Als Westlanders is de groenten-, fruit- en sierteeltbranche altijd een soort thuiswedstrijd. Het is een prachtig vakgebied dat wat opschudding kan gebruiken. Er wordt relatief weinig met online marketing gewerkt.

Als de coronacrisis iets heeft geduid, is dat wel het belang van online marketing. Met een speciaal ontwikkelde tool kunnen we de gehele supply chain in een betere positie brengen. Van kweker tot eindgebruiker, iedereen profiteert van een gerichtere marketing.”


V.l.n.r.:  Dean van der Klaauw, Shirley Schelkers, Boy van Niel en Jessy Greeve

Crossmediale aanpak
Beide bedrijven kiezen voor een crossmediale aanpak. "Offline en online vullen elkaar op deze manier aan. Er wordt eerst een goede analyse gemaakt, we doen brainstormsessies, daarna wordt de campagne uitgerold. Deze wordt getest en erna zo nodig bijgestuurd. De aanpak is echt persoonlijk, we werken niet met één model voor alle klanten."

De corporate branding (identiteit) van de opdrachtgever wordt gehandhaafd. SD communicatie en Maximizd bundelen nu hun krachten om een totaalpakket aan te kunnen bieden. "Het is echt one stop shopping. Uiteraard kunnen we deze werkwijze ook op andere branches toepassen.” 

Om de start van de samenwerking te vieren zullen SD Communicatie en Maximizd één Westlands bedrijf een gratis analyse (t.w.v. 5.000 euro, exclusief advertentiebudget) aanbieden. Zo kunnen bedrijven zien hoe er te werk wordt gegaan.

Om in aanmerking te komen ontvangen beide partijen graag een schets (ca. 500 woorden) van de marketinguitdaging. De inzendtermijn sluit 31 oktober 2020. De aanvraag kan worden gemaild naar info@sdcommunicatie.nl of info@maximizd.com 

Publicatiedatum: