Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ambities voor uitbreiding naar VK en Frankrijk

Picnic verruilt Superunie voor Edeka

Picnic gaat de inkoop bij samenwerkingspartner Superunie verruilen voor het Duitse Edeka. Daarvoor is een nieuwe inkooporganisatie opgericht met de naam Everest. Na een transitieperiode van een jaar zal de overstap een feit zijn. “Maar ook Jumbo is straks welkom om met ons in te kopen,” aldus Joris Beckers, samen met Michiel Muller, Bas Verheijen en Frederik Nieuwenhuys oprichter van Picnic, in een interview met het FD dat zaterdag gepubliceerd wordt.

Op het moment is Picnic actief in Nederland en Duitsland maar heeft het verdere ambities om uit te breiden in andere Europese landen. Michiel bevestigd dat Picnic nu haar pijlen heeft gericht op de Franse en Britse markt en dat in het kader van deze ambities de samenwerking is opgezocht met Edeka.

Naast uitbreiding komt Edeka binnen een paar weken ook met een eigen biologisch huismerk. 'Een eigen merk hoort bij een volwassen supermarkt', zegt Beckers. De marges zijn bovendien interessanter dan alleen de doorverkoop van A-merken.

Bron: FD, Distrifood, nu.nl

Publicatiedatum: