Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wave viert 25 jaar kleur

Met een bloeiend nieuw decennium viert Wave haar 25-jarig bestaan als merk – een kwart eeuw waarin het consumenten kleur en verfraaiing van de buitenruimte heeft gebracht.

De Wave-petunia vond in 1995 z’n oorsprong in de vondst van een veredelaar van een Japanse bierbrouwerij. Hij zag een soort wilde petunia in het veld groeien en na de nodige veredelingsinspanningen, won de snelgroeiende hangpetunia onderscheidingen in de bloeiproeven van All-America Selections. Veredelingsbedrijf PanAmerican Seed herkende het potentieel en bundelde de krachten met Kirin Ichiban om de plant, die bekend zou worden als Wave Purple Classic, te produceren en wereldwijd te distribueren. Het merk werd snel favoriet bij consumenten, hoveniers, groenvoorzieners en tuin- en landschapsarchitecten.

“Wave stond in 1995 voor een revolutie in de tuinbranche. De plant was uniek met z’n spreidende groeiwijze, lange bloeitijd, uitzonderlijke weerbestendigheid en niet te vergeten de briljante kleur”, zegt Diane Blazek, directeur van het Amerikaanse National Garden Bureau. “Wave bood consumenten de kans hun buitenomgeving eenvoudig individueel vorm te geven. Onder de Wave-naam blijven de beste en meest sprankelende petunia’s verschijnen.”

Na het succes van Wave Purple Classic werden al snel nieuwe rassen geïntroduceerd, waaronder Tidal Wave, Easy Wave en Shock Wave,. Tuinliefhebbers kregen zo nog meer opties wat plantgrootte en kleur betreft. Later zijn als onderdeel van het merk diverse eenvoudig te onderhouden combinaties en mengsels ontwikkeld waarmee, zonder grote planningsoverwegingen, container- en perkbeplantingen konden worden ontworpen. In 2013 zag de baanbrekende grootbloemige viool Cool Wave het levenslicht en werd daarmee het eerste Wave-product dat geen Petunia was.

Vandaag de dag biedt Wave vier petunia-series, een collectie grootbloemige violen en meer dan 60 kleuren en mengsels om uit te kiezen. Na 25 jaar consumenten te hebben geïnspireerd, blijft Wave zich ontwikkelen met moderne kleuren, tuintrends en -projecten, en verspreidt het kleur over de hele wereld – altijd en overal.

Voor meer informatie:
PanAmerican Seed
www.panamseed.com

Publicatiedatum: