Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
werkzaamheden bij Trias Westland

"Het mooiste zijn toch wel de boortorens en vrachtwagens"

Henk van der Veen heeft als Rig logistic supervisor dagelijks contact met zo’n dertig contractors om alle logistiek rondom de boring van Trias Westland zo optimaal mogelijk in te regelen. Met al die partijen uit Duitsland, Engeland en Nederland is het volop schakelen.

Naast het overleg met de contractors is het inschatten van de voortgang van de werkzaamheden en het vooruitkijken aan de hand van de planning cruciaal. “Zorgen dat het materiaal er is en dat je altijd een stap voorblijft. Dit is een wisselwerking. De samenwerking op de locatie is prettig vanwege de korte lijntjes met de boorsupervisor, Drilltec en Trias Westland”, zo vertelt Henk.

Henk aan het werk bij Trias Westland. Foto: Carel Kramer.

Ogen en oren
Henk is als portier de ogen en oren op de locatie. Op de locatie van Trias Westland is, naast de boring, de afgelopen maanden ook een gebouw voor de warmte-krachtkoppeling gerealiseerd. Daarnaast vond er een geplande onderhoudsstop voor de warmtelevering van de eerste warmtebron plaats.

“Er waren dus veel werkzaamheden tegelijkertijd op de locatie. Bij het uitgeven van de werkvergunning houd je daar rekening mee en laat je werkzaamheden onderling goed afstemmen. Ook controleerde ik of de bezoekers in het bezit waren van VCA en toonde ik de veiligheidsinstructie”.

Eerste aanspreekpunt
"Bij het inplannen van het transport hanteren we een vast tijdsvenster: alleen van 7.00 uur tot 19.00 uur in. Dat wil zeggen dat er geen vrachtwagens om 6 uur s’morgens en zeker niet om 22.00 s’avonds voor transport komen. Op deze manier proberen we de overlast voor de omgeving te beperken. We werken met een vast team aan chauffeurs die de locatie kennen en het transport is op afroep zodat er geen rijen op de openbare weg ontstaan. Verder heb ik contact met de direct omwonenden. Tijdens de werkzaamheden ben ik voor hen 24/7 het eerste aanspreekpunt op de locatie. Op deze manier is het contact laagdrempelig en dat geeft vertrouwen."

Logistieke uitdaging
“Bij de opbouw en afbouw van een boortoren worden ongeveer 100 tot 150 vrachtwagens ingepland. Mud, casings, grondafvoer (cuttings) en dan het gehuurde gereedschap: de boorbeitels en mudmotor. Door vervoer van transport te combineren en efficiënt in te plannen voorkom je dat je onnodige transportkosten of huurkosten maakt. Er zijn dus veel factoren waar je rekening mee houdt. Maar het mooiste zijn toch wel: de boortorens en vrachtwagens”,  zo concludeert Henk.

Voor meer informatie:
Trias Westland
www.triaswestland.nl

Publicatiedatum: