Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Decorum start met verkoopactiviteiten voor bloemen

Telersvereniging en marketingorganisatie Decorum start per 1 oktober met een verkoopservice voor haar bloemenkwekers. Aangesloten leden kunnen naast marketing, ook verkoop uitbesteden aan de vereniging. Zeven bloemenleden hebben interesse getoond en zullen de verkoop van hun assortiment neerleggen bij Decorum. De verkoop betreft zowel Decorum kwaliteit, als de A1 en A2 kwaliteit.


 
De persoon welke deze uitdaging aangaat is geen onbekende in de sierteeltsector. Kristel Emmerik is ruim 5 jaar werkzaam geweest als inkoopster bij Enigma Flowers en op dit moment werkzaam bij Flamingo. Zij treedt op 1 oktober in dienst bij Decorum en zal exclusief werkzaam zijn voor zeven bloemenkwekers. De zeven deelnemende kwekers zijn Van Seters Trosrozen, Van der Valk Groenesier, W.F. Leenen, Boers Amaryllis, Van der Gulik, Straathof Hyacinten en Van Noort Hyacinten. Voor hen zal Emmerik een deel van de dagverkoop organiseren vanuit de Decorum box in Naaldwijk, evenals een deel van het relatiebeheer overnemen.

"Voor ons is het ondoenlijk om met een seizoensproduct als narcissen een persoonlijke verkoopster in dienst te nemen, deze service komt daarom als geroepen", vertelt Jaco Leenen, één van de deelnemende kwekers. "Dat geldt voor meer van de deelnemende (seizoens)kwekers. Fijn om de krachten met elkaar te bundelen. Bovendien zien we het aandeel directe verkoop in bloemen enorm groeien, door de komst van Kristel kunnen we hier meer aandacht aan besteden."
 
Directeur van Decorum Raymond Hedges is erg blij met deze stap. "Marketing en verkoop moeten zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Het doel blijft om het Decorum merk te positioneren bij eindklanten en uiteindelijk ook consumenten. Maar in een snel veranderende sector is het voor onze kwekers en Decorum belangrijk om verder te professionaliseren. Het bieden van een verkoopservice past bij de strategie van onze vereniging."

Op de vraag of dit het begin is van een eigen verkoopbureau, gaf Hedges nog geen antwoord. "Veranderingen op vlak van digitalisering, overnames en achterwaartse integratie gaan snel. Daar gaan wij op inspelen, links of rechtsom", aldus Hedges.

Voor meer informatie:
Decorum Company
World Horti Center
Europa 1
2672 ZX Naaldwijk
+31 174 633 587
info@decorumcompany.com
www.decorumcompany.com

Publicatiedatum: