Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Code groen voor GROEN-Direkt

De start van het najaarsseizoen voor tuinplanten was dit jaar anders dan anders. Als gevolg van COVID-19 was er geen Najaarsbeurs maar organiseerde GROEN-Direkt op 24, 25, en 26 augustus een sfeervolle Najaar Showroom. Een 1-monsterpresentatie die voldeed aan alle COVID-19 richtlijnen en alleen toegankelijk was via een voorinschrijving.

Code Groen
Het evenement was uiteraard rustiger dan andere jaren, maar ondanks de nodige aanpassingen en een lager aantal (internationale) bezoekers, was het evenement van GROEN-Direkt naar eigen zeggen ook in deze vorm een benchmark voor het aanbod in tuinplanten. Al met al zijn er honderden inkopers geweest uit binnen- en buitenland. De lagere beursomzet werd grotendeels gecompenseerd door de online verkoop via de webshop van GROEN-Direkt. De totale verkoop was lager dan afgelopen (top)jaar, maar gezien de situatie is GROEN-Direkt zeer tevreden met resultaat. Er wordt na de Najaar Showroom dan ook wel gesproken over een Code Groen: de vraag naar tuinplanten blijft doorgaan, ondanks COVID-19.

Anders dan anders
Op de aangepaste editie van de Najaarsbeurs van GROEN-Direkt waren geen monsterpartijen in lagen zoals gewoonlijk, maar enkele planten per partij. De grootste verandering was dat er dit jaar geen standhouders aanwezig waren op de Najaar Showroom. Hierdoor was er wel ruimte voor 30% meer monsterpartijen dan voorheen, waardoor er maar liefst 5.500 monsters gepresenteerd werden.

Populairste noviteit
Op het Nieuwigheden plein werden 10 noviteiten van het Najaar 2020 gepresenteerd. Op basis van de verkoopcijfers is de ‘Vaccinium BerryBux’ verkozen tot populairste noviteit. Deze nieuwe introductie van Leybaert doet zijn naam eer aan. De ‘BerryBux’ is op alle fronten vergelijkbaar met de Buxus, maar met één overduidelijk verschil: de eetbare blauwe bessen.

Webshop
De webshop van GROEN-Direkt was zeer populair tijdens de Najaar Showroom. Meer dan anders wisten (internationale) inkopers en handelaren in tuinplanten de webshop te vinden. Het gehele aanbod van GROEN-Direkt is altijd in de webshop op overzichtelijke wijze te bekijken en te bestellen. Het aanbod wordt wekelijks vernieuwd met actuele monsterfoto’s gemaakt door GROEN-Direkt en presenteren de monsterkwaliteit.

Wekelijks aanbod
GROEN-Direkt gaat door met het organiseren van de wekelijkse 1-monsterpresentatie. Vanaf 15 september tot half november kunnen bezoekers uitsluitend op afspraak het nieuwe en actuele aanbod fysiek bekijken. Plan eenvoudig een bezoek in via www.groen-direkt.nl/1-stuks-monsterpresentatie

Voor meer informatie:
GROEN-Direkt,
www.groen-direkt.nl

Publicatiedatum: