Afgelopen week ontving VBW het bericht dat de TV-Commercial die in het kader van de campagne #mooiwatbloemistendoen is gemaakt, kwartaalwinnaar van de ‘Gouden Loekie’ is geworden. De ‘Gouden Loekie’ is een jaarlijkse prijs voor de beste TV-commercial.
Kwartaalwinnaar
De ‘Gouden Loekie’ is een initiatief van de STER. Door een consumentenpanel worden uit alle vertoonde reclames 10 kwartaalwinnaars gekozen. De commercial van VBW was er daar in het tweede kwartaal één van. Aan het eind van dit jaar zijn er 40 kwartaalwinnaars. Uit deze commercials wordt door (opnieuw) het consumentenpanel een top-10 samengesteld. Die worden bekeken door een vakjury, daarnaast kunnen consumenten stemmen op hun favoriet. De winnaar wint de ‘Gouden Loekie’ 2020 (bekendmaking vindt plaats in januari 2021). De commercial van #mooiwatbloemistendoen is hiervoor dus ook in de race.
Trots
Bij VBW is men trots op deze mooie waardering: “De commercial geeft op prachtige wijze de meerwaarde van de bloemist weer. Het is mooi om te zien dat dit ook door het grote publiek wordt gewaardeerd”.
De commercial is opgenomen bij Ambianze in Kaatsheuvel en geproduceerd door communicatiebureau Muntz i.s.m. Krijn Schuitemaker.
#Mooiwatbloemistendoen
De campagne #mooiwatbloemistendoen is bedoeld om aan consumenten de meerwaarde van bloemisten te laten zien. Gekoppeld aan diverse bloemendagen en gelegenheden worden filmpjes ontwikkeld, die door bloemisten lokaal zijn in te zetten.
Deze campagne wordt mede mogelijk gemaakt door Plantion en Fleurop.
bron: VBW