Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
International Association of Horticultural Producers

Webinar helpt Indonesische siertelers te herstellen van coronacrisis

De coronacrisis heeft een flinke klap uitgedeeld aan de sierteeltbedrijven in Indonesië. De kwekers zijn voornamelijk afhankelijk van de verkoop van bloemen voor hotels, bruiloften en evenementen en door de lockdown is de bloemenverkoop tot een minimum gedaald. De International Association of Horticultural Producers (AIPH) is de bloemenkwekers te hulp geschoten door het organiseren van een webinar met de titel 'The business of floriculture after Covid-19', dat op 18 juni plaatsvond.

AIPH is content met de reacties op het webinar. "Onze leden waren zo blij om elkaar te zien, ook al was het online. Ze waren erg enthousiast om naar de presentatie te luisteren en te weten dat zij niet de enigen zijn die met dit probleem te maken hebben sinds Covid-19 toesloeg," zegt een woordvoerder.

De deelnemers aan het webinar waren kleinschalige siertelers en ook afgevaardigden van de Indonesische regering. "Uit de reactie van de regeringsfunctionarissen blijkt dat ze geïnspireerd werden door de resultaten van het wereldwijde onderzoek van AIPH, dat illustreert hoe sommige regeringen in andere landen de telers door deze situatie heen hielpen."

Het toerisme is een belangrijke economische factor in Indonesië. Echter, met het verbod op internationale vluchten en de sluiting van hotels en andere locaties, heeft het een domino-effect op de telers, die met hun producten deze locaties normaliter versieren. "Tijdens de pandemie hebben de meeste kwekers hun bloemenhandel drastisch zien afnemen. De verkoop van potplanten en de vraag naar planten in de tuin is echter gestegen."

Tijdens het webinar konden de kwekers vragen stellen. Eén van de vragen was of zij de teelt van bloemen beter konden opgeven. Het antwoord daarop van AIPH bood de kwekers een alternatief: kweek verschillende gewassen.

Een van de sprekers op het webinar was Tim Briercliffe, de secretaris-generaal van AIPH. Hij sprak over de internationale industrie, waarbij hij de aanwezigen misschien hoop heeft kunnen geven om door te gaan in het volgende seizoen. Door de vastberadenheid van het publiek te versterken, inspireert hij de deelnemers op welke manier zij leiding kunnen geven in deze tijden van crisis: "Leid vanuit het hart, maar denk goed na over hoe uw bedrijf kan reageren op de veranderende markt. Blijf constant bij het doel van uw product in deze crisistijd, en dat is het bieden van schoonheid bij de mensen thuis."

Briercliffe verwees naar datasheets, die AIPH heeft verzameld en die wetenschappelijk het psychologische belang van bloemen en planten voor de gezondheid en het welzijn van mensen aantonen. Deze informatie is van cruciaal belang voor het benadrukken van de rol die sierplanten en -bloemen kunnen spelen bij het verbeteren van de gezondheid van de burgers. Nu veel Indonesiërs thuisblijven, zijn er nieuwe mogelijkheden ontstaan om een nieuwe cultuur van het gebruik van bloemen en planten in huis te creëren.

Hij herinnerde het publiek er ook aan dat de gezondheid en veiligheid van het personeel voorop moet staan wanneer zij de uitdagingen om de verspreiding van Covid-19 op de werkplek te voorkomen, opnieuw evalueren. Voor alle aspecten van de keten moeten maatregelen worden genomen om het vertrouwen van de klanten terug te winnen.

Briercliffe vuurde het publiek aan om hun bedrijf opnieuw in kaart te brengen, op zoek te gaan naar nieuwe mogelijkheden om via sociale media hun verhalen te vertellen en een e-commerce voor hun producten te creëren.

Voor meer informatie:
AIPH
www.aiph.org

Publicatiedatum: