Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groothandelscentrum Pyramide bestaat 25 jaar

Op 28 juni 1995 is ons groothandelscentrum in bloemen, planten en hardware opgericht bij de Kamer van Koophandel en de officiële opening was op 25 oktober 1995. Destijds was er geen plek waar bloemisten kleiner konden inkopen en daarom kochten zij op de klok grootschalig zelf in of zij deden dit gezamenlijk met een aantal bloemisten samen. Dit was voor bloemisten natuurlijk een erg onhandige situatie en zo is de wens ontstaan om een groothandelscentrum op te richten waar de bloemist kleinschaliger en toch breed kan inkopen.

Inmiddels zijn we 25 jaar verder en is er een breed assortiment tuin- en kamerplanten, bomen, snijbloemen en accessoires, decoratie- en bloembinderij artikelen verkrijgbaar. Inmiddels vinden ook niet alleen bloemisten, maar ook hoveniers, tuincentra, stylistes, etaleurs en concept stores al hun inkopen onder één dak. Er zijn zeven verschillende bedrijven in Pyramide gevestigd, die samen een volledig assortiment aanbieden, namelijk FleuraMetz, Studio Botanica, MEERGroothandel, Alflora, Dillewijn Zwapak, MultiSupplies en Toussaint. Het centrum is 6 dagen per week geopend en er zijn koopavonden met speciale momenten, zoals Pasen, Moederdag, Valentijn en Kerst.

Mirjam van der Meer, voorzitter stichting Pyramide en eigenaar MEERGroothandel: “We kennen onze klanten graag van naam en verdiepen ons pro-actief in de wensen en behoeften. We zijn dan ook best trots dat we als beloning een 8,8 gemiddeld voor klantcontact en 8,2 voor volledig assortiment hebben behaald. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst de helft van onze klanten graag bij ons cursussen wil volgen, zodat zij op de hoogte blijven van vakontwikkelingen en trends. Daarom zijn we behalve een groothandel, ook een opleidings- en inspiratiecentrum voor onze klanten. Regelmatig organiseren wij leuke en interessante demonstraties, workshops, cursussen en evenementen. Begin dit jaar was er een drukbezocht evenement gericht op duurzaam werken en ook later dit jaar staat er een interessant evenement weer op de planning. Als de situatie met het virus het toelaat, gaat dit evenement door en dan vieren we ons jubileum alsnog! We zijn u graag nog vele jaren van dienst!”

bron: Pyramide

Publicatiedatum: