Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fabelicious de hort op met assortiment gedroogde rozen

De aankomende 10 weken gaat de mobile flower boutique van Fabelicious rijden langs de diverse veilingen. Op het programma staan veiling Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg, maar ook Veiling Herongen en Ede, met als doel om iedereen in sierteeltsector kennis te laten maken met het assortiment gedroogde rozen van Fabelicious, een prachtige collectie die naar veel testen is samengesteld met trosrozen van kwekers Afriflora, Braam, Voorn en met als veredelaar en supporter van Fabelicious, Interplant Roses. 

"Op 3 juni zullen we starten in Aalsmeer en zullen we met ongeveer 80 variëteiten op pad gaan", zegt Pascal Koeleman, een van de bedenkers en oprichters van het merk Fabelicious. Naast gedroogde rozen zullen ze ook verse rozen en verpakkings voorbeelden presenteren. 

Stimuleren van handel
Sinds de introductie, eerder deze maand, is de collectie door velen met veel enthousiasme onthaald en zijn vele van mening dat dit 'nieuwe' segment de handel kan stimuleren. "Het is eigenlijk een instapmodel voor bloemen. We zien dat consumenten tussen de 25 en 30 jaar bloemen en planten leuk vinden, maar vaak te duur vinden. En belangrijk is dat het de verkoop van verse bloemen niet bijt omdat het een ander onderdeel van decoratie is en meer in het kado segment valt. Royal FloraHolland, bijvoorbeeld, staat er volledig achter. Het wordt door vele onthaald als het ‘’ANTI Corona boeketje’ en  ‘NO WASTE solution’." 

Ook op het gebied van de nieuwe verkoopkanalen bieden de Fabelicious bloemen nieuwe mogelijkheden voor bloemisten. "Door de corona crisis zijn veel bloemisten hun bloemen online gaan verkopen, en onze bloemen kunnen een oplossing bieden; ze behouden kleur en zijn gemakkelijk te transporteren, helemaal nu dat we richting de zomer gaan en dat het warmer wordt."

Eerlijke handel
Naast het stimuleren van de handel wordt er ook hoge prioriteit gegeven aan eerlijke handel. "Voor het maken van droogbloemen kan je wel rozen wegvangen van de veiling, maar wij zorgen dat mensen op de kwekerijen een eerlijke prijs ontvangen. We zijn voor eerlijke handel en dat moet goed zijn voor iedereen. We zitten aan de vooravond van een humanitair probleem in Afrika. Er is daar geen sociaal vangnet zoals hier en op deze manier kunnen we ze een toekomst bieden. Hun sociale vangnet is een kadootje te kopen en met dit product maak je zowel de mensen op de farm als degene die rozen ontvangt blij. "

 

 

Ouderwets schouwen
Met The Mobile Flower Boutique kan men ouderwets schouwen. "Iedereen kan zo niet alleen de bloemen in 'real life' zien, maar ook kennis maken met ons verhaal en dat van de kwekers."  Van 3 -5 juni zal de tour starten in Aalsmeer, voor de precieze agenda kijk op fabelicious.com. 

Via groothandel
De rozen worden geleverd aan de traditionele groothandel en momenteel hebben ze 6 miljoen rozen op voorraad en iedere dag worden er weer nieuwe rozen gedroogd. 

Voor meer informatie:
Fabelicious - The Mobile Flower Boutique
Pascal Koeleman
T: 071 401 08 75
E: sales@fabelicious.com
fabelicious.com

Publicatiedatum: