Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Uitstekende Moederdagweek 2020 bij Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas realiseerde in 2020, ondanks de coronacrisis, een Moederdagweek met een hoge omzet. De verkoop rond Moederdag was zowel op logistiek als op commercieel gebied succesvol en sluit aan op de goede verkoop rond Pasen. Het belang van Moederdag is voor alle verkoopkanalen nog steeds groot. In totaal verloopt het tweede kwartaal tot nu toe positief voor Veiling Rhein-Maas.

Groei bij digitale verkoopkanalen
Veiling Rhein-Maas heeft sinds eind maart actief maatregelen uitgevoerd, om aan de veiligheidsvoorschriften met betrekking tot de coronacrisis in de afmijnzaal te voldoen. Als gevolg van deze maatregelen en de huidige ontwikkelingen hebben met name de digitale verkoopkanalen de afgelopen weken een sterke groei laten zien. De omzet en de deelname zijn in vergelijking met dezelfde periode van het afgelopen jaar voor klokvoorverkoop en KOA gestegen. Daarnaast genereerde ook de webshop een aanzienlijk hogere omzet door een hogere klantenparticipatie.

Goed prijsniveau
Over het geheel genomen heeft Veiling Rhein-Maas tijdens de Moederdagweek een goed prijsniveau bereikt bij zowel de snijbloemen als de potplanten. Populaire potplanten waren kruiden- en groentenplanten, terrasplanten, hangmanden, hoogwaardige schalen en arrangementen alsook orchideeën. Bij de snijbloemen was de vraag vooral groot naar rozen, eustoma, pioenrozen, tulpen, zomerstekken en boeketten. Buitenplanten waren vanaf het midden van de week minder in trek, zoals meestal het geval is tijdens de Moederdagweek.

Van harte bedankt!
“De coronacrisis raakt ons allemaal en daagt ons dagelijks uit. Samen met onze klanten, aanvoerders en medewerkers doen we er alles aan om de bedrijfsvoering onder de gegeven omstandigheden soepel te laten verlopen. In dit verband willen we onze klanten en aanvoerders bedanken voor de goede samenwerking, hun vertrouwen en begrip en in het bijzonder ook alle medewerkers voor hun inzet in deze uitdagende tijd!", aldus Günther Esser en Cees Hoekstra, directie Veiling Rhein-Maas.

bron: Veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum: