Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Instagrammers zetten de bloemetjes buiten

Geranium geeft gas

Op verzoek van Pelargonium for Europe (PfE), het collectief van Europese geraniumveredelaars, hebben Nederlandse Instagrammers hun terras of tuin in zomersferen gebracht. De influencers zijn onder meer geselecteerd op basis van hun eigen stijl: variërend van Urban Boho tot vintage en van stoer tot Scandinavisch. Projectcoördinator Inge Vervoort: “Juist in deze periode waarin de meeste mensen meer tijd doorbrengen rondom het huis is het zinvol om de geranium als ultieme balkon-, terras- en tuinplant te positioneren. Daarom geven we gas met de promotiecampagne Europe in Bloom! Er zijn zoveel mooie, nieuwe en sterke soorten ontwikkeld dat de geranium rijp is voor een eigentijdse presentatie.” Het resultaat van de influencers, inclusief korte interviews, is te vinden op https://www.pelargoniumforeurope.com/nl/inspiratie.

De Grote Tuinverbouwing
Behalve op sociale media zijn geraniums tot en met eind mei, in diverse soorten en kleuren, ook continu te zien in het populaire tv-programma De Grote Tuinverbouwing (gemiddeld 500.000 kijkers) met tuinman Ivo Putman. Videofragmenten zijn terug te zien via de Facebookpagina MijnGeranium. Daarnaast krijgt de geranium ook veel aandacht in tijdschriften als Vriendin, Margriet, Vrouw en Libelle.

Europe in Bloom
De multimediale campagne Europe in Bloom heeft als doel geraniumaankopen door consumenten te stimuleren. De campagne loopt in een geselecteerd aantal landen, waaronder Nederland en is mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie. Tuincentra en bloemisten die willen inhaken op de uitgebreide promotiecampagne kunnen gratis gebruik maken van campagnebeelden, POS materiaal voor op de winkelvloer of eigen website en een kant en klaar social mediapakket. De materialen zijn te downloaden via www.pelargonium-trade.com of aan te vragen bij Inge Vervoort via inge@conceptfactory.eu.

Fotocredit: De Grote Tuinverbouwing/Stokvis Content

Publicatiedatum: