Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Arjan Fonkert 25 jaar in dienst bij De Winter

Arjan Fonkert is 54 jaar oud en was afgelopen 19 maart al 25 jaar in dienst bij De Winter Logistics. In onderstaande vertelt hij over zijn loopbaan en de veranderingen die hij zoal heeft meegemaakt.

Op dit moment bekleedt Arjan de functie van Chauffeurscoördinator op het hoofdkantoor in Naaldwijk, maar dat is hij niet altijd geweest. ‘Ik ben in 1983 in de transportwereld terecht gekomen. Ik kwam toen in dienst bij Jacq Poot als hulp voor het laden en lossen op de zaterdagen. In het leger heb ik toen mijn rijbewijs gehaald en toen ben ik bij Jacq Poot op de vrachtwagen gaan rijden. Na een aantal jaar ben ik op de planning terecht gekomen. Vervolgens ben ik als planner meegegaan met Ton de Winter in 1995 en ging ik dus werken voor De Winter. Daarna ben ik teamleider geworden van de planners en vanuit die rol ben ik gevraagd om Chauffeurscoördinator te worden.’

Een werkweek van een Chauffeurscoördinator bij De Winter Logistics is een week met veel afwisseling. ‘Ik voer gesprekken met chauffeurs. Als zij tegen problemen aanlopen, dan ga ik kijken hoe deze opgelost kunnen worden. Ook doe ik de uren verantwoording voor de chauffeurs iedere maandag en vrijdag. Op dinsdag ga ik naar Aalsmeer, zodat ik de chauffeurs daar ook zie. Uiteraard voer ik ook functioneringsgesprekken en maak ik prognoses voor de personeelsplanning. Eigenlijk ben ik constant aan het monitoren.’

De dagelijkse werkzaamheden zien er tegenwoordig anders uit dan 25 jaar geleden. Digitalisering speelt daarin een grote rol. ‘In het begin deden we alles op papier en toen kwam natuurlijk de computer. Dat was een wereld van verschil. En in de loop der tijd konden we de auto’s volgen via de computer. Ook de mobiele telefoons zorgden voor veel verandering. Voorheen kon je de chauffeur onderweg niet bereiken. Nu kun je een chauffeur tussendoor opbellen met de vraag of er nog even ergens heen gereden kan worden.’

Met de komst van de computer en andere digitale middelen is ook de wens van de klant veranderd. 25 jaar geleden was het normaal dat de klant de handel opgaf en dat het in de loop van de dag werd opgehaald. Hedendaags geeft de klant de handel op en wordt er verwacht dat het zo snel mogelijk wordt opgehaald. De klant verwacht dat er continu kan worden ingegrepen. En daar moeten wij als bedrijf in mee gaan, anders lopen we achter op onze concurrenten en raken we klanten kwijt.

Voor meer informatie:
De Winter Logistics
Postbus 520
2675 ZT Honselersdijk
(+)31 174 61 53 33
info@dewinterlogistics.nl
www.dewinterlogistics.nl

Publicatiedatum: