Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
o.a. bloemencampagne ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig’ geschrapt

Promotiebudget Bloemenbureau Holland halveert

De cijfers liegen er niet om, de marktomstandigheden zijn ongekend moeilijk. De impact van de crisis op de sierteeltsector is enorm. Dit heeft ook gevolgen voor het budget dat Bloemenbureau Holland te besteden heeft voor de promotie van bloemen en planten in de landen Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. 

De omzet van Royal FloraHolland is de afgelopen weken fors gedaald. Naar verwachting zal deze omzet voor de rest van het jaar ook nadelig worden beïnvloed. Daardoor halveert het beschikbare promotiebudget van Bloemenbureau Holland. Afgelopen jaren had men voor de promotie van bloemen en planten zo’n 16 miljoen euro te besteden. Dit jaar komt dat budget uit op rond de 8 miljoen euro, waarvan een deel al is gespendeerd aan reeds aangegane verplichtingen. "We zullen dus noodzakelijkerwijze diverse activiteiten moeten schrappen", vertelt directeur Dennis van der Lubbe. "We zullen ons voor de rest van dit jaar opnieuw moeten uitvinden. Volgend jaar willen we weer keihard aan de weg timmeren. Als we als sector op willen krabbelen, kan dat niet zonder marketing”.

Impact op geplande promotieactiviteiten
Door het wegvallen van budget gaat een aantal geplande campagnes niet door. Zoals de succesvolle bloemencampagne ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig’ waarvoor komende zomer forse mediadruk gepland was. "Dat budget is er helaas niet meer. We komen dit jaar wel met een plantencampagne. Hoe de plannen voor shopper activaties eruit komen te zien, zal zich de komende tijd verder uitkristalliseren."

Activiteiten
De mineur heeft de onderneming niet tot een algehele stilstand gebracht. Zo was BBH eind maart een van de initiatiefnemers van de ‘Let Hope Bloom’-campagne en begeleidt men de communicatie rondom de actie ‘Samen tegen eenzaamheid bij ouderen’ op Goede Vrijdag. Binnen de sector wordt nu gesproken over het creëren van een extra moment voor moeders, omdat Moederdag eigenlijk niet optimaal gevierd kan worden dit jaar.

Neem voor meer informatie contact op met Dennis van der Lubbe, managing director Bloemenbureau Holland, via d.van.der.lubbe@bloemenbureauholland.nl  of via 0174 72 7010.

Publicatiedatum: