Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Biologische gewasbescherming: een kwestie van vertrouwen

"Persoonlijk advies is geen extraatje maar een noodzaak”

Biologische gewasbescherming is een totaalpakket. Naast producten ook voor een heel groot deel een service. Bij Biobest zijn ze er van overtuigd dat er meer bij komt kijken dan verkopen en leveren. “Voor ons is advies op maat, individueel voor elke klant een standaard geworden”, zegt Martin Zuijderwijk, Directeur Technical Support Services bij Biobest.


Martin Zuijderwijk

“Ontzorgen, dat is onze grootste bekommernis. We willen klanten een product leveren waarbij die niet eens meer hoeft na te denken. In die optiek is persoonlijk advies op maat voor Biobest geen extraatje, maar een noodzaak.” Martin Zuijderwijk legt de lat elke dag weer hoog bij Biobest. Persoonlijk advies rechtstreeks aan de klant is een standaard. Bij biologische gewasbescherming gaat het om levende insecten of organismen, niet om robots.

Altijd veranderende omstandigheden
“Net daarom hoort advies voor ons bij het hele concept”, zegt Zuijderwijk. “In een tuinbouwbedrijf zijn er heel veel variabelen in de kas die van invloed zijn op de uiteindelijke resultaten van onze producten. De temperatuur, de vochtigheid, het aantal gewassen, de plagen en hun omvang. De omstandigheden zijn altijd wel anders. Daar reageren producten op. Daarom is het noodzakelijk om de impact van dichtbij op te volgen. Zo kan je op tijd anticiperen en dat is in mijn ogen meer dan de helft van onze succesvolle aanpak.”

“Als er zich een plaag voordoet, is het belangrijk om die zo snel mogelijk te detecteren. De meeste telers weten wel wat voor product ze dan moeten inzetten, maar de dosering kan best door één van onze adviseurs bepaald worden. Een kleine inschattingsfout heeft soms grote gevolgen. Als een plaag te zeer geëvolueerd is, kan alsnog naar chemische middelen gegrepen worden.

Er zijn altijd vier à vijf alternatieven. Een teler is hier vaak niet helemaal in thuis en door naar het verkeerde pesticide te grijpen, kan de hele biologie in de serre om zeep geholpen worden. Daarom hebben onze adviseurs toegevoegde waarde. Er zijn zoveel verschillende situaties die het probleem complex kunnen maken en het is allemaal een beetje met mekaar verweven.”

150 louter technische adviseurs
“Wereldwijd hebben we 150 specialisten die zich met de telers bezighouden. Van scouten tot het bepalen en uitvoeren van de strategie. Met verkoopcijfers hoeven zij zich niet bezig te houden. Dat is aan onze commerciële mensen. We sturen met andere woorden niemand op hen af die zich met winstmarges en bonussen moet bezighouden. Dat zou in onze ogen alleen maar argwaan creëren. Wij willen dat ze kunnen vertrouwen op iemand die enkel en alleen met de staat van de gewassen bezig is.”

Voor meer informatie:
Biobest Group
www.biobestgroup.com
info@biobestgroup.com

Publicatiedatum: