BOLT Amsterdam redt 1.800.000 tulpen van de vuilnisbelt

De coronacrisis heeft het tulpenbedrijf BOLT Amsterdam, net als vele andere Nederlandse sierteeltbedrijven, in lastige tijden geduwd. Om te voorkomen dat de enorme voorraad tulpen bij het afval belandt, heeft BOLT Amsterdam een actie opgezet waarbij consumenten kunnen kiezen of ze de tulpen onder, tegen of boven de kostprijs aanschaffen. Die actie is een groot succes, zo laat de teler weten. Inmiddels zijn (in 8 dagen tijd) meer dan een 1.800.000 tulpen gered van de vuilnisbelt en kan het bedrijf zelfs voorraden bij andere tulpenkwekers opkopen om aan de grote vraag te voorzien. 

Hoewel de actie uit nood is geboren, blijkt het een schot in de roos. Jaap Laan, directeur van BOLT Amsterdam: “In eerste instantie wilde ik gewoon voorkomen dat de tulpen, waar we zo veel liefde in hebben gestoken, ongezien en ongebruikt bij het vuilnis terecht kwamen. Ik kreeg dat niet over mijn hart. Door de tulpen onder kostprijs direct bij consumenten aan te bieden, kregen we al snel veel respons. Tegelijkertijd ontstond het idee om de consument drie opties te geven, zodat ze niet alleen ons als bedrijf door deze crisis kunnen helpen, maar ook de gehele tulpenbranche, die nu een eerlijke prijs krijgt voor haar tulpen.”  

Het marketingbureau Loyals kwam met de ‘Liever dan Lief actie’. Uit de eerste cijfers blijkt dat veel mensen kiezen voor de opties waar eerlijke en marktconforme prijzen worden gevraagd. Jaap Laan: “Dat we met deze actie ons bedrijf door de coronacrisis kunnen loodsen en de wereld weer wat positiefs brengen, maakt mij een gelukkig man. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons brengt.”  

Klik hier voor meer informatie.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven