Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
kweker hart onder de riem steken

Challenge: koop een bloemetje voor het personeel!

Ook de positieve berichten zijn niet van de lucht. Hoeveel oproepen op social media komen er niet voorbij juist nu een bloemetje te kopen. Of ze er daarom een primeur mee hebben laten we even in het midden, maar Van der Ende Groep kwam met de volgende bijzondere challenge: koop een bloemetje voor je personeel!

"Iedereen kan in deze tijd wel een boost gebruiken. Nu is het moment om voor collega’s, partners, vrienden, familie en je buren een (extra) bloemetje of plantje te kopen. Hiermee maak je deze lastige tijd een stukje gezelliger en geef je tegelijkertijd de gehele sierteelt sector een kleine boost."

Op social media wordt de challenge begeleid door de volgende hashtags: #flowerboostchallenge, #coronavirus, #sierteelt.

We willen de tuinders een hart onder de riem steken' , vertelt Michiel Brockhus van Van der Ende. "Wij hebben gisteren bij Van den Ende Roses een aantal bosjes rozen besteld en lelies bij Gentily, en deze kwekers gingen zowat door het dak van blijdschap. Het waren de enige paar stelen waar ze die dag een fatsoenlijk bedrag voor kregen."

Het is symbolisch natuurlijk, maar het is een gebaar dat men niet snel zal vergeten. Van der Ende heeft Speax, Stolze en PB tec uitgedaagd. "En het wordt geweldig opgepakt", besluit Michiel. "Het wordt veel gedeeld en we hebben zelfs reacties van mensen als burgemeester Bouke Arends en Arne Weverling die de actie aanmoedigen. Bovendien zijn ook de tuinders er erg blij mee, zo merken we."

Klik hier om de challenge te volgen op Twitter

Publicatiedatum: