Europees geld voor eenjarige promotiecampagne geranium

Vanaf april start een nieuwe, internationale promotiecampagne: Europe in Bloom. Initiatiefnemer is Pelargonium for Europe (PfE), een collectief van Europese geraniumveredelaars. In een geselecteerd aantal landen, waaronder Nederland en België, worden geraniumaankopen door consumenten gestimuleerd. De campagne die van 2020 tot en met 2022 in de relevante verkoopperiode gevoerd wordt, is mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie.

Verkoopkansen
Voorafgaand aan de grootschalige promotiecampagne heeft PfE uitvoerig marktonderzoek gedaan. Daaruit zou blijken dat er volop kansen zijn om de verkopen van geranium naar een hoger niveau te tillen. Hoewel geraniumaankopen niet gekoppeld zijn aan leeftijd, lijken er met name binnen de leeftijdscategorieën 25-35 en 50-65 jaar extra mogelijkheden te liggen. De eerste groep gaat vaak voor het eerst op zichzelf wonen en zijn daardoor meer ontvankelijk voor decoratie en groen. De tweede groep (50-65 jaar) koopt minder bloemen en planten dan de 65-plusser. Door hun veranderende huissituatie (kinderen het huis uit) staan ze echter open om geld uit te geven om comfortabel te leven.

Beeldvorming
Belangrijk onderdeel van de campagne is de beeldvorming van geranium. De zomerbloeier wordt als eigentijdse zomerbloeier gepresenteerd en de verbeterde eigenschappen extra benadrukt. De nieuwe generatie geranium, met ook nieuwe kleuren, is sterker en hipper dan ooit. Zo zijn ze beter bestand tegen droge periodes en uitstekend toe te passen binnen huidige balkon- en terrastrends. De publiciteitscampagne laat onder meer verrassende toepassingen van geranium zien.

Campagne-activiteiten
Om de doelgroepen aan te zetten tot aankoop heeft de campagne een multimediaal karakter. Zo besteedt het tv-programma De Grote Tuinverbouwing (SBS6) op 18 april, 25 april en 2 mei uitgebreid aandacht aan geraniums en gaat een groep influencers vanaf eind april aan de slag om hun balkon of terras te stylen met geranium. Ook tijdschriften, dagbladen en online magazines zullen publiceren over de geranium. Daarnaast vindt er een opvallende presentatie plaats op de Libelle Zomerweek (van 14 tot en met 20 mei in Almere). Vanaf maart zal er tevens continu aandacht zijn voor geranium via de sociale mediakanalen van PfE: Facebook (MijnGeranium), Instagram (@MyGeranium) en Pinterest (MyGeranium17).

POS materiaal
Tuincentra en bloemisten die willen inhaken op de uitgebreide promotiecampagne kunnen gratis gebruik maken van campagnebeelden, POS materiaal voor op de winkelvloer of eigen website en een kant en klaar social mediapakket. De materialen zijn te downloaden via www.pelargonium-trade.com of aan te vragen bij Inge Vervoort via inge@conceptfactory.eu .

Fotocredit: Pelargonium for Europe (PfE)


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven