Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Haan Group introduceert Garden Centre CheckUP voor tuincentra in NL en Vlaanderen

Na een jarenlang succes in Engeland en Duitsland introduceert De Haan Group dit jaar in Nederland een nieuwe service: de Garden Centre CheckUP. Deze CheckUP is een basis kwaliteitscheck voor tuincentra in Nederland en Vlaanderen. Kees de Haan, eigenaar van De Haan Group en initiatiefnemer van de Garden Centre CheckUP heeft met deze service een duidelijk doel. “Alles wat wij doen binnen onze organisatie, doen we om tuinretail relevant te houden en de ondernemers te helpen bij het verbeteren en door ontwikkelen van hun winkel. Deze service sluit hier perfect bij aan. De check wordt in Duitsland al een hele tijd uitgevoerd en biedt tuincentrumondernemers handvatten om bedrijfsblindheid tegen te gaan en de kwaliteit van hun winkel eenvoudig, in overzichtelijke stappen, te verbeteren.”

Oliver Mathys en Kees de Haan

De Check-up is een extern uitgevoerde, uitgebreide en objectieve audit. Op basis van beoordelingen op tientallen factoren in en rondom de winkel wordt er een overzichtelijk beeld geschetst van zowel de hele goede punten als de verbetermogelijkheden. Kees legt uit: “Deelnemende winkels worden dit voorjaar bezocht door vakexpert Oliver Mathys, uiteraard is zijn bezoek niet vooraf aangekondigd. Hij maakt honderden foto’s en beoordeeld een breed scala aan vooraf bepaalde facetten in de winkel. Het puntensysteem hiervoor is specifiek ontwikkeld voor tuincentra, waarbij rekening wordt gehouden met de bekende interne problematieken als piekdrukte en het weer. Na deze bezoeken ontvangen de tuincentra uiteraard alle foto’s en de beoordeling van hun eigen winkel. Maar ook een overzicht met de gemiddelde van alle bezoeken dit jaar, met daarbij het hoogste en laagste cijfer per onderdeel. Op die manier kun je je als ondernemer meten aan het branchegemiddelde.”

Een belangrijk gegeven is dat er voor dit jaar slechts 30 plaatsen beschikbaar zijn. Over dit limiet is Kees duidelijk: “Door de CheckUp dit jaar maar met 30 winkels te doen krijgen alle deelnemende winkels de aandacht die ze verdienen.”

Meer informatie is te vinden op www.dehaangroup.nl/gardencentrecheckup

 

Publicatiedatum: