In 2000 werd Stars for Europe opgericht met het doel om de verkoop van poinsettia in Europa te promoten en te verduurzamen. Sindsdien is het initiatief gegroeid en uitgebreid naar 16 landen. "En dit alles dankzij onze partners en collega's, evenals waardevolle ondersteuning vanuit de EU," zo deelt men in een persverklaring.
Op de voorgrond Dr. Susanne Lux, SfE campaign coordinator; daarachter vlnr Erwin Giezen, MNP Flowers; Sirekit Mol, Beekenkamp; Vivianne de Bruin, MNP Flowers; Milena Weller, Selecta one; Felicia van der Weiden, Syngenta; Martina Gerhards, Dümmen Orange; (foto: Dr. Rainer Krämer, SfE).
"Samen hebben we een krachtig netwerk opgebouwd in Europa om de poinsettia toonaangevend te houden. En terwijl de verkopen van andere binnenplanten een langzame afname laten zien, kunnen we trots melden dat de verkoop van poinsettia stabiel blijft."
Vorige week heeft men het jubileum gevierd tijdens de IPM in Essen.
Voor meer informatie:
Stars for Europe
www.starsuniteeurope.eu