Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

1,55 miljoen subsidie voor Anthos

Op 17 januari 2020 tekenden Johan Maas, plaatsvervangend algemeen directeur bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) en Henk Westerhof, voorzitter van de Koninklijke Handelsbond voor Boomkwekerij- en Bolproducten (Royal Anthos), een contract in het kader van de Europese regeling voor voorlichtings- en afzet bevorderende acties van landbouwproducten.

Links Johan Maas, rechts Henk Westerhof

Europees promotieprogramma
Op basis van dit contract start Royal Anthos op 1 februari 2020 in de Verenigde Staten met het 3-jarig promotieprogramma: ’Flower Bulbs from Europe make you bloom’. Het programma richt zich op de bevordering van de afzet van Europese bloembollen in de Verenigde Staten. De totale begroting voor dit programma is € 1,95 miljoen. Het is door de Europese Commissie geselecteerd onder het Werkprogramma 2019 en wordt voor 80% gefinancierd door de EU, terwijl Royal Anthos voor de resterende 20% zorgdraagt.

Doelstellingen van het programma
De campagne heeft drie doelstellingen:

1.      Bewustwording creëren met het oogmerk om meer Amerikaanse huishoudens te herinneren aan het aankoopmoment van een breed assortiment bloembollen en bolbloemen;

2.      Het kennisniveau verhogen over het gebruik van bloembollen in de tuin, bloembollen op pot en bolbloemen, zoals tulpen en lelies; 

3.      Verhogen van de export van bloembollen naar de VS.

De campagne

Om de doelstellingen te bereiken bestaat het programma uit de volgende activiteiten:

  • Een mediacampagne gericht op het vergroten van het bewustzijn van de consument
  • Een mediacampagne gericht op educatie
  • De organisatie van een jaarlijks evenement: “Flower Bulb Day”
  • De organisatie van persreizen.

Voor de uitvoering van de beide mediacampagnes zal worden samengewerkt met het Amerikaanse PR bureau, de Garden Media Group. Het eerste evenement zal plaatsvinden op 7 maart a.s. in San Francisco, waar o.a. met de aanleg van een pluktuin, bestaande uit 100.000 tulpen, de eerste Flower Bulb Day wordt gevierd.

bron: Anthos

Publicatiedatum: