Nederlandse en Belgische aanvoerders op Landgard bijeen

Ter afsluiting van de jaarlijkse regionale bijeenkomsten van het segment bloemen en planten vond eerder deze week in het hoofdkantoor in Herongen het evenement voor de producenten uit Nederland en België plaats. Op de goed bezochte bijeenkomst maakte het management van Landgard Flowers & Plants GmbH, in aanwezigheid van de leden van de Raad van commissarissen en de raad bloemen en planten, van de gelegenheid gebruik de producenten te informeren over de huidige positieve ontwikkelingen van de coöperatie en de uitdagingen op de markt als geheel, actuele thema's binnen het segment bloemen en planten, regiospecifieke onderwerpen die relevant zijn voor Nederland en België en belangrijke toekomstige projecten voor Landgard. De regionale bijeenkomsten voor de regio's Noord-, Oost-, Zuid- en West-Duitsland en voor de regio Denemarken hadden daarvoor al plaatsgevonden.



Oplossingsgericht certificeringsbeleid hoog op de agenda

Voor de Nederlandse en Belgische producenten stonden de onderwerpen certificeringen en kwaliteitsmanagement hoog op de agenda ook gezien de huidige discussie over de nieuwe verplichte certificeringen van de RFH. “Wat dit betreft streeft Landgard naar een doelmatige aanpak. Ons uitgangspunt is te blijven voldoen aan de steeds strikter wordende wettelijke vereisten betreffende de productie, middels de actuele certificeringsnormen van Landgard voor onze respectieve klantengroepen, niets meer en niets minder. Op basis daarvan begeleiden onze medewerkers van kwaliteitsmanagement de lidbedrijven met een duurzame implementatie van de door Landgard aanbevolen normen in de ondernemingen, zodat op elk moment wordt voldaan aan de wettelijke vereisten. De status quo van de certificeringen van de bedrijven en de bijbehorende verkoopopties voor de producten van de bedrijven tonen aan dat producentencoöperatie Landgard hieromtrent als geheel zeer goed gepositioneerd is en dat de interactie tussen de afdeling kwaliteitsmanagement en de bedrijven zeer goed verloopt. Deze manier van werken is overigens afgestemd met onze grootste retailklanten. Belangrijk is onnodig administratief werk en onnodige kosten te voorkomen”, zegt Dirk Bader, Algemeen gevolmachtigde bloemen en planten bij Landgard.

Voordelen van de coöperatieve aanpak

Dirk Bader vertelde de deelnemers van de regionale bijeenkomst ook opnieuw over de coöperatieve benadering van Landgard en de daaruit voor de lidbedrijven voortvloeiende voordelen en kansen voor de directe verkoop. Op basis van een nauwe samenwerking en ondersteuning bij de productieplanning en de ontwikkeling van het assortiment verzorgt Landgard de verkoop van de producten middels warenafname uit eerste hand. Als link tussen producent en klant gebruikt Landgard precies het verkoopkanaal dat het beste past, van directe verkoop aan de vakhandel in onze 31 Cash & Carry's in Duitsland en Wenen via de bloemen- en plantenveiling Rhein-Maas tot moderne en flexibele oplossingen voor de online handel. Bovendien is Landgard een sterke partner van de georganiseerde handel met belangrijke klanten in de doe-het-zelf-, levensmiddelen- en discountsector.

Deze strategische samenwerkingen worden door Landgard ondersteund met op maat gemaakte assortimenten, creatieve
concepten, seizoensthema's en licenties, maar ook met spannende ideeën voor het succesvol in de markt zetten van bloemen en planten. Daaraan verbonden is een wezenlijke meerwaarde voor onze klanten op het gebied van een moderne en succesvolle verkoop, bijvoorbeeld doordat alle concepten en licenties niet alleen hoogwaardige bloemen en planten bevatten, maar ook snijbloemen en bloemisterij- en convenience artikelen. Op die manier kunnen klanten van Landgard naar wens complete concept- en licentiepresentaties voor hun Point of Sale samenstellen. "Ons portfolio verkoopconcepten, merken en licenties biedt Nederlandse en Belgische lidbedrijven ook verschillende opties voor de verkoop van hun producten op de Duitse markt. Neem contact op met uw contactpersoon van Landgard om de mogelijkheden voor uw bedrijf te ontdekken”, aldus Dirk Bader op de regionale bijeenkomst in Herongen.

Gekweekt in Nederland

Een voorbeeld van hoe Landgard een merk dat reeds gevestigd is op de Duitse markt toegankelijk heeft gemaakt voor Nederlandse lidbedrijven is het herkomstlabel “Gekweekt in Nederland”. Na de succesvolle introductie en verdere ontwikkeling van het label “Gekweekt in Duitsland” voor Duitse producten, heeft Landgard het label “Gekweekt in Nederland” gelanceerd, een vergelijkbaar herkomstlabel voor Nederlandse lidbedrijven. De kwaliteitsproducten van het groeiend aantal Nederlandse producenten dat lid is van Landgard kunnen daardoor in de handel in één oogopslag worden herkend dankzij het label “Gekweekt in Nederland”. Met het herkomstlabel zet Landgard zich consequent in voor producten van Europese producentenbedrijven en voor productie in Europa met een duidelijke herkomstaanduiding. Consumenten willen weten waar hun producten vandaan komen, hoe ze geteeld zijn en door wie ze geproduceerd zijn. “Gekweekt in Nederland” is een kwaliteitsbelofte van de Nederlandse producenten aan de klant. Dat we op de goede weg zitten, blijkt wel uit de populariteit en het groeiend aantal Nederlandse lidbedrijven”, aldus Dirk Bader.

bron: Landgard


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven