Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Natalie en Marcel Zuidgeest over de '3D-puzzel in 40 trailers'

Zuidkoop druk in voorbereiding op bijna 5.000 m² standbouw Fruit Logistica Berlijn

Tholen - Wanneer de drie drukke beursdagen van de Fruit Logistica voorbij zijn, moeten veel standhouders nog even niet aan de volgende editie denken. Zo niet standbouwer Zuidkoop. "Eigenlijk starten we alweer op het moment dat we terugkomen, maar in juli beginnen de voorbereidingen pas echt", vertelt Natalie Zuidgeest. De standbouwer uit De Lier heeft dan ook een oppervlakte van 4.750 m² in te richten, waarvan zo'n 3.700 m² van de Holland Fresh Group.


Natalie en Marcel Zuidgeest

"Voor ons is het de grootste klus van het jaar. Op de drukste dag hebben we bijna 100 mensen in Berlijn lopen, waarvan ongeveer 25 arrangeurs", vertelt Marcel Zuidgeest. De standbouwer was bij de eerste editie van de Fruit Logistica, die toen nog een halve hal omvatte, al van de partij en heeft er inmiddels 27 edities op zitten.

"Het vergt dus een behoorlijke planning. De beurs is in de loop der jaren gigantisch uitgegroeid, maar we hebben dezelfde uren op locatie om alles in orde te maken. Maar met een uitgekiende planning komt dat goed. Daarnaast is de service tijdens de beurs erg belangrijk. Ook na de opbouwperiode zijn onze medewerkers aanwezig. Sterker nog, met zo'n zeventien personen zijn we na de beursdagen 's avonds tot in de nacht aan het werk om te zorgen dat de presentaties er elke dag weer fris en optimaal bij staan."

"Voor bedrijven die een dag voorafgaand aan de beurs even naar hun stand komen kijken, lijkt het misschien chaotisch, maar voor ons is het een georganiseerde chaos. En het mooie is dat je heel snel resultaat ziet van een lege hal naar een aangeklede beurs", vertelt Natalie. In totaal vertrekken er zo'n veertig trailers met spullen van Zuidkoop naar Berlijn, waarvan er weer zo'n 33 retour komen."Naast alle bouwmaterialen gaan ook het gekoeld product voor de klanten en de cateringspullen voor al het personeel mee. Maar ook nemen we jaarlijks zo'n vier pallets verf mee en zo'n honderd trappen. Al met al een hele logistieke onderneming."

"We nemen alle spullen als een grote 3D-puzzel mee, inclusief grote bouwtekeningen. Op locatie worden de stands opgebouwd", verklaart de standbouwer. Op de locatie in De Lier is men dan momenteel druk doende met de voorbereidingen. Het bedrijfscomplex is onder anderen uitgerust met een bouw- en decoratieatelier, rekwisietenopslag, houtbewerking en verf- en spuitcabines. "Alleen al voor de Holland Fresh Group bouwen we 875 meter lengte aan wanden", aldus Marcel.

"Ons voordeel is dat wij hier tussen de kassen zijn opgegroeid. Standbouwers zijn er genoeg te vinden, maar wij weten hoe de hele keten van de sierteelt en voedingstuinbouw werkt, van veredeling tot productie, handel en techniek. Die kennis van de sector uit zich in de adviezen en ontwerpen die wij maken."

"Het visueel maken en communiceren van de beursdoelstellingen is de basis voor de standontwerpen. Kleurgebruik, productbeelden en productverwerking speelt hier een belangrijke rol in. We werken bij Zuidkoop met een heel gevarieerd team van stand- en grafische ontwerpers, bouwspecialisten en arrangeurs. Daardoor hebben we alles in huis om met de klanten mee te denken", vertelt Natalie.

Inspiratie voor de ontwerpen doen de standbouwers hoofdzakelijk op beurzen en ontwikkelingen in andere sectoren op. "Uiteindelijk is ons doel om onze klanten elke keer weer te verrassen met onze ontwerpen. Omdat er veel meer bedrijven dan vroeger een marketingafdeling hebben, krijg je andere wensen en gesprekken. Dat maakt het ook leuk. Een andere verandering is de toename van visuele communicatie op de beursstand en interactieve presentaties met behulp van LED-schermen, VR-brillen etc. Veel bedrijven zoeken naar verrassende elementen. De kunst hierbij is dat het meer is dan een gadget en dat deze elementen wel het verhaal versterken. Om daarin goed te kunnen adviseren, is het allerbelangrijkste dat wij weten met welk doel de klant op de beurs staat. Dan pas kunnen wij echt een goed ontwerp maken dat de klant als een maatpak past", besluit Natalie.

Voor meer informatie:
Marcel / Natalie Zuidgeest
Zuidkoop
Zijtwende 52
2678 LJ  De Lier
T: 0174-514666  
projecten@zuidkoop.nl  
www.zuidkoop.nl