Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plantion aan het werk voor de bloemisten

48 medewerkers van 23 bloemenwinkels lieten zich dinsdagavond 12 november bij Plantion inspireren voor de feestdagen en wintermaanden. Styliste Helene Verhoeff gaf workshops met tips voor etaleren en arrangeren, met Amaryllis en Poinsettia in de hoofdrol. Greet van der Veen (Style and Sugar) verzorgde een masterclass over influencermarketing via Instagram.

Na binnenkomst ontvingen deelnemers aan Vier de Winter, onder het nuttigen van een hapje, als eerste van onlinespecialist Jeroen Tabbernee een quickscan van hun social-mediagebruik.

Daarna liet Helene Verhoeff tijdens haar workshop ‘Het belang van etaleren’ aan de hand van mooi ingerichte stijlkamers zien dat er met de klassiekers Amaryllis en Poinsettia veel meer mogelijk is dan je zou denken. “Combineer Poinsettia eens met Asparagus of Eucalyptus, voor een moderne uitstraling. Amaryllis verkoop je ook nog na de kerst, als je hem anders positioneert. Zet geen dichte Amaryllis in je etalage maar bloeiende, zodat je klant alvast ziet wat het gaat worden.” Uiteindelijk gaf ze de bloemisten dit motto mee: “Verrassen is verleiden is verkopen!”

Met deze ‘do’s and don’ts’ van het etaleren vers in het hoofd gingen de deelnemers vervolgens zelf aan de slag. In korte tijd resulteerde dat in verrassende arrangementen met Amaryllis of Poinsettia én een aantal hippe kerstkransen.

Minder geld, meer effect
Bij Plantion kunnen kopers en kwekers een opleiding social media volgen. In het verlengde daarvan nam influencer Greet van der Veen, oftewel Style and Sugar, de deelnemers tijdens Vier de Winter mee in de mogelijkheden van Instagram. “Vroeger moest een bedrijf dure advertenties in kranten en tijdschriften plaatsen. Voor veel minder geld en meer effect zoekt u samenwerking met een influencer op Instagram.”
Sommige deelnemers raakten de draad kwijt bij het horen van alle mogelijkheden op het sociale platform. “Helemaal niet erg. Het is gewoon een kwestie van starten en dan gaat het zeker lukken”, stelde Greet de aanwezigen gerust.

Vier de Winter werd georganiseerd door Plantion in samenwerking met Concept Factory en mede mogelijk gemaakt door de productgroepen Amaryllis en Poinsettia, VBW, Commissie van de Handel Plantion en OASIS.

bron: Plantion

Publicatiedatum: