Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jongeren kopen meer bloemen en doen dat het liefst bij bloemist

Steeds meer jongeren kopen bloemen. Dit blijkt uit doorlopend consumentenonderzoek van Royal FloraHolland. Van het aantal mensen dat bloemen koopt, is het aandeel van de jongeren (tot 39 jaar) in de afgelopen vijf jaar gestegen met 6%.

Het liefst kopen ze bij de bloemist (in 42% van de gevallen worden de bloemen bij de bloemist gekocht). Opvallend is dat vooral de leeftijd 18 tot 29 jaar flink stijgt. Ruim 23% van de kopers is jonger dan 29 jaar. Dit is een forse stijging vergeleken met 2014, toen 19% van de jongeren bloemen kocht.

Bloemistenbrancheorganisatie VBW is vanzelfsprekend in haar nopjes met deze cijfers. "We zien dat jongeren graag naar de bloemist komen. Vooral zogenaamde ‘pluk-boeketten’ met seizoensbloemen hebben duidelijk de voorkeur. De traditionele boeketten spreken de jongeren minder aan", aldus Marco Maasse, directeur van de VBW. "Bijzondere bloemen en planten, de juiste beleving op de winkelvloer plus kennis, vakmanschap en voor een deel ook gemak (kant-en-klare boeketten op maat) zijn belangrijke redenen voor jongeren om naar de bloemist te gaan."

Hij vervolgt: "Uit deze cijfers spreekt waardering voor de bloemist, die de smaak van jongeren goed weet te vertalen naar bijpassend bloemwerk. We zien een landelijke trend dat de bloemist aan populariteit wint ten opzichte van andere verkoopkanalen zoals bijvoorbeeld de supermarkt."

bron: VBW

Publicatiedatum: