Ter bevordering van de promotie van de poinsettia in Nederland en België staan er weer verschillende activiteiten in de planning om consumenten en handel te informeren en inspireren. Consumenten worden via diverse kanalen geïnformeerd over de kerstster, onder meer in een RTL-uitzending in het programma Eigen Huis en Tuin op 30 november.
Ook de handel wordt rechtstreeks benaderd. Groothandelaren en exporteurs krijgen rechtstreeks kant-en-klare content toegestuurd, waarmee zij de kerstster bij hun klanten onder de aandacht kunnen brengen. Daarnaast ontvangen 1.500 Nederlandstalige bloemisten een direct mailing met inspiratiecontent en de mogelijkheid om POS-materialen te downloaden.
De veiling en het groothandelscentrum Plantion zetten in week 45 en 46 de kerstster in de spotlights. Door middel van diverse verkooppresentaties wordt poinsettia op een vernieuwende manier geëtaleerd. In een speciale workshop ligt de nadruk op de mogelijkheden om, buiten het kerstseizoen om, prachtige creaties te maken de kerstster.
Bron: Glastuinbouw Nederland