Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Promotiecommissies zetten in op Nationale Burendag

Voor het tweede achtereenvolgende jaar steunen de promotiecommissies 365 dagen bloemen en Alstroemeria Nationale Burendag. Na een pilot met zeven Nederlandse bloemisten is de pilot dit jaar verder uitgebreid naar 50 deelnemende bloemisten en twee bloemenhandelaren. Het doel van de pilot: de verkoop van seizoensbloemen en Alstroemeria stimuleren.

Op basis van maatschappelijke trends zijn de promotiecommissie 365 dagen bloemen samen met de promotiecommissie Alstroemeria samen gaan werken om bloemisten een verkoopstimulans te bieden in het najaar.  De pilot van vorig jaar leerde de commissies, dat bloemisten daadwerkelijk meer verkopen aan bestaande klanten die geattendeerd worden op Burendag. “Met name de zogenaamde koffieboeketjes vinden makkelijk aftrek,” vertelt Marion Klaver, namens de promotiecommissie 365 dagen bloemen. “Vorig jaar hebben de deelnemende bloemisten ervaren dat ze meer bloemen verkopen door Burendag te vermelden bij hun boeketten. Dit jaar hebben de pilot verder uitgebreid en merkten al snel dat zowel bloemisten als handelaren wilden aanhaken.” Bloomer heeft hun aanbod van Alstroemeria en Dahlia’s afgestemd op de themadag. De bloembinders van Bab Star hebben speciale kleine boeketjes ontwikkeld. De 50 deelnemende bloemisten ontvingen POS-materiaal. Marion: “Dit jaar gaan wij deze bloemisten ook online promoten; hun winkel wordt onder de aandacht gebracht bij Facebookgebruikers binnen een straal van 10 km.”

In alle communicatie-uitingen hebben Dahlia en Alstroemeria de hoofdrol. Dahlia is een typische seizoensbloem, die niet mag ontbreken in het boeket. Door de betekenis van Alstroemeria – bloem van de vriendschap – krijgt het boeket een diepere  emotionele lading.

365 dagen bloemen
De campagne ‘365 dagen bloemen’ is het initiatief van 2.200 seizoensbloemenkwekers van bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie. Zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.

bron: Concept Factory

Publicatiedatum: